اپل متهم به شنود مکالمات کاربران شد

CC0 / Pixabay / اپل متهم به شنود مکالمات کاربران شد
اپل متهم به شنود مکالمات کاربران شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت اپل از طریق دستیار هوشمند سیری متهم به شنود مکالمات کاربران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه گاردین، «توماس لی بوننیک» پیمانکار سابق شرکت اپل می‌گوید که با وجود عذرخواهی عمومی شرکت امریکایی، این شرکت همچنان به شنود و تجزیه مکالمات کاربران ادامه می‌دهد و بدین ترتیب حقوق مدنی را نقض می‌کند.

متهم شدن گوگل به جاسوسی از کاربران اپل - اسپوتنیک افغانستان
متهم شدن گوگل به جاسوسی از کاربران اپل

به گفته وی، شکایت نامه به تمام دفاتر تنظیم کننده‌های اروپایی که جوابگوی نظارت بر جمع‌آوری و ذخیره داده‌ها هستند، ارسال شده است.

این پیمانکار سابق اپل می‌گوید: «من نگران این هستم که شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات همچنان به گوش دادن مردم می‌پردازند، گرچه شهروندان اتحادیه اروپا می‌گویند که آنها یکی از سختگیرترین قوانین حمایت از داده‌ها را دارند». وی گفت که او در یک دفتر شرکت در شهر کورک ایرلند تحت یک قرارداد فرعی کار کرده و به ضبط و تجزیه و تحلیل مکالمات کاربران از طریق سیری به زبان انگلیسی و فرانسوی می‌پرداخته است. آقای بوننیک به دلیل ملاحظات اخلاقی مجبور شد در تابستان سال 2019 میلادی این شرکت را ترک کند.

به گفته وی، دستیار هوشمند سیری تقریباً دائماً مکالمات کاربر و خانواده خود را ضبط می‌کند و این کار را بدون فعال سازی انجام می‌دهند «من شنیده ام افرادی که در مورد سرطان، مرگ بستگان شان، دین، سکس، سیاست و مواد مخدر صحبت می‌کردند و بدون اینکه بخواهند این را با سیری به اشتراک بگذارند». این پیمانکار سابق اپل گفت که غول امریکایی به حفظ حریم خصوصی مشتریان اهمیت نمی‌دهند.

او گفت: این شرکت هیچ تحقیقی انجام نداده است.

در ماه اگست سال 2019 میلادی، شرکت اپل، شنود مکالمات کاربران با دستیار سیری را متوقف کرد و همچنان متذکر شد که تمام درخواست‌های ثبت شده غیر شخصی است. در پایان ماه جولای گاردین گزارش داد که ضبط های صوتی توسط دستیار سیری حاوی اطلاعاتی محرمانه است و یک دستیار صوتی می‌تواند به طور مداوم صحبت‌های کاربر را ضبط کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала