روسیه از تضعیف روند حل و فصل بحران خاور میانه توسط اسرائيل هشدار داد

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه از تضعیف روند حل و فصل بحران خاور میانه توسط اسرائيل هشدار داد
روسیه از تضعیف روند حل و فصل بحران خاور میانه توسط اسرائيل هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید که پلان‌های اسرائيل برای الحاق قلمرو فلسطین میتواند منجر به تضعیف روند حل و فصل بحران خاور میانه شود.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد گفت: "پلان‌ها مبنی بر الحاق قلمرو فلسطین این روند (حل و فصل بحران خارو میانه) را به تضعیف تهدید می‌کنند".

این در حالیست که دیروز (سه شنبه، ۱۹ می) محمود عباس، رهبر فلسطین اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است تا تمام توافقنامه‌ها با اسرائیل و امریکا را بخاطر قصد حکومت اسرائیل برای تسخیر زمین‌های فلسطین، خاتمه دهد.

 لاوروف: معامله قرن ترامپ بعید است کمکی به حل اوضاع خاور میانه بکند - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: "معامله قرن" ترامپ کمکی به حل اوضاع خاور میانه نمی‌کند

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد گفت: "این نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم وقت را تلف کنیم. ما هیچ جایگزینی برای همزیستی مسالمت آمیز دو کشور – فلسطین و اسرائيل نمی‌بینیم. بدین ترتیب ما یکبار دیگر درخواست خود را مبنی بر خودداری از هرنوع اقدام یک‌جانبه که می‌تواند منجر به تضعیف پیشرفت‌های حل و فصل شود، تکرار می‌کنیم".

دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا به تاریخ ۲۸ جنوری پلان صلح حل و فصل بحران خاور میانه را که به "معامله قرن" مشهور است، ارایه کرد.

در این طرح قرار است اسرائیل فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت، بخش‌هایی از کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را به مناطق خود ملحق کند تا پس از آن با تشکیل دولت مستقل فلسطین در نیمه کرانه باختری، تمام نوار غزه و چند محله از بیت‌المقدس شرقی که عموما فلسطینینان در آن سکونت دارند موافقت کنند.

بر اساس این طرح، شهر ابودیس به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد و فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده، صرف نظر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала