خبر ازبین بردن پدافندهای هوایی خلیفه حفتر تکذیب شد

© REUTERS / Esam Omran Al-Fetoriخبر ازبین بردن پدافندهای هوایی خلیفه حفتر تکذیب شد
خبر ازبین بردن پدافندهای هوایی خلیفه حفتر تکذیب شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرهایکه از انهدام پدافند هوایی نظامیان حفتر توسط ارتش لیبیا به نشر رسیده بود تکذیب شد.

به گزارش اسپوتنیک، منابع نظامی که با اردوی ملی لیبیا ارتباط دارند، تائید نماینده نیروهای حکومت توافق ملی لیبیا که گویا سیستم دافع هوا اردوی حفتر را ازبین برده اند، رد نموده است. منابع در مصاحبه با اسپوتنیک گفته اند که این ادعاها کاملآ نادرست است.

قوای مسلح ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
هشدار ترکیه به خلیفه حفتر

پیش از این محمد قنونو، سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی که توسط سازمان ملل متحد به‌رسمیت شناخته می‌شود از انهدام سامانه‌های پدافند هوایی خلیفه حفتر در شهر ترهونه توسط پهپادها در 48 ساعت گذشته را منتشر کرد.
این منبع با رد خبر گفت: "نیروهای وفاق ملی نتوانستد که به طراپلس، ترهونه و الااوشاکا حمله کنند بلکه حتا این کار را نکردند."
در عین حال یکی دیگر از منابع که مربوط خلیفه حفتر می‌شود گفت: «رسانه‌ی تحت کنترول وفاق ملی مردم را از نوعی پیرزی می‌ترسانند و این بعد از شکست کامل حملات آنها در نزدیکی طرابلس است. آنها حتی با افزایش تعداد مزدوران سوری و سلاح های ترکیه هیچ یک از آنها را با موفقیت انجام ندادند. همه اینها تبلیغات است."
در لیبیا دو قدرت حکمفرما است که عبارت از حکومت توافق ملی که در طرابلس تحت رهبری فیض سراج فعالیت دارد، دیگرش کابینه مؤقت تحت قیادت عبدالرحمان الثانی می باشد که توسط اردوی ملی لیبیا حمایت می گردد.
بیشتر از یک سال می شود که این دو قدرت با هم مقابله دارند . فعلاً جنگ در مرکز آغاز گردیده است. مارشال حفتر در ماه اپریل سال 2019 حمله بر طرابلس را آغاز کرد تا مرکز کشور را از چنگ تروریستها آزاد نماید.
حکومت طرابلس رسماً از ترکیه کمک نظامی خواست و در اپریل اردوی ملی لیبیا اداره دولت را بدست گرفت و حکومت توافق ملی را غیر قانونی دانست.
جنگ برای تسخیر طرابلس مرکز لیبیا هنوز هم جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала