واکنش روسیه به خروج امریکا از معاهده "آسمان‌های باز"

© AFP 2023 / Alexander Nemenovواکنش روسیه به خروج امریکا از معاهده "آسمان‌های باز"
واکنش روسیه به خروج امریکا از معاهده آسمان‌های باز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر اداره منع گسترش سلاح های هسته ای و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه می گوید که واشنگتن هنوز خبر خروج از معاهده آسمان باز را به اطلاع مسکو نرسانده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر یرماکوف، مدیر اداره منع گسترش سلاح های هسته ای و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه می گوید که واشنگتن تاکنون در مورد خروج از معاهده "آسمان‌های باز" به مسکو خبر نداده است. اما این اتفاق بیافتد، اقدامی ناگوار در پی خواهد داشت.

آمریکا از معاهده آسمان‌های باز خارج می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از معاهده "آسمان‌های باز" خارج می‌شود

او افزود: "گر چنین اتفاقی رخ بدهد، جای تأسف است. متأسفانه این هم جزئی از خط مشی دولت کنونی آمریکاست که از تمام توافق‌ها در بخش کنترل بر تسلیحات خارج می شود. معاهده کنونی از نظر تأمین قابل پیش‌بینی بودن اقدامات طرفین و اطمینان متقابل در اروپا و در مقیاس بزرگتر اهمیت کلیدی دارد. این نمونه آن است که کشورها چگونه باید مناسبات بین خود را شکل بدهند. باید دید چه خواهد شد".

معاهده آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین 34 کشور جهان است که در خصوص اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده می‌باشد. این معاهده جهت ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشورهای امضاکننده در خصوص کلیه تحرکات و فعالیت‌های نظامی که ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود، ایجاد شده‌است. معاده آسمان‌های باز یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала