پسر خاشقچی قاتلان پدر خود را بخشید

© AFP 2023 / Ozan Koseپسر خاشقچی قاتلان پدر خود را می بخشد
پسر خاشقچی قاتلان پدر خود را می بخشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرزند روزنامه نگار کشته شده ای مخالف دولت سعودی جمعه شب گفت، که این خانواده قاتلان پدرش را می بخشد.
محل قتل خاشقچی به فروش رسید - اسپوتنیک افغانستان
محل قتل خاشقچی به فروش رسید

به گزارش اسپوتنیک، صلاح خاشقچی در تویترش نوشت: "ما فرزندان مرحوم جمال خاشقچی اعلام می کنیم، کسانی که پدر ما را کشته است، می بخشیم".

 وی خاطرنشان کرد: این تصمیم در یکی از آخرین شبهای ماه مبارک رمضان برای مسلمانان اعلام شده است و وی ضبط نامه را با آیه مربوطه از قرآن همراه کرده است، که آن آیه اشاره به بخشش دارد.

پیش از این گزارش شده بود که دادستانی استانبول علیه 20 شهروند سعودی مبنی بر مشارکت در قتل خاشقچی در اکتوبر سال 2018، اتهام غیابی را مطرح کرد: 18 نفر به جرم متهم هستند، برای آنها دادستانی زندان ابد فیصله کرده است. دو نفر دیگر متهم به سازماندهی این قتل هستند، اینها مشاور ولیعهد عربستان سعود هستند - سعود الخختانی و معاون سابق اطلاعات عمومی احمد آسیری. برای آنها، دادستانی تحت عنوان "سازماندهی و قتل عمدی که با ظلم خاصی انجام شده است، حکم زندان کرده است. این پرونده که توسط دادستان کل ایرفان فیدان به امضا رسیده است، به دادگاه ارسال شده است.

یادآوری می کنیم، که جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان در اکتوبر سال 2018 زمانی که برای گرفتن ویزا به سرکنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد از سوی یک تیم ویژه به قتل رسید و جسد وی نیز دیگر پیدا نشد.

گفته می شود دست اندرکاران در قتل پس از کشتن خاشقچی جسد وی را مثله و سربه نیست کرده اند. این قتل با واکنش شدید افکار عمومی جهان مواجه شد و بدلیل انتقادهای مستقیم مسئولان ترکیه از ولیعهد عربستان به دلیل دست داشتن در این قتل روابط دو کشور به تیرگی گرایید و این سردی در روابط دو کشور تا امروز پابرجا مانده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала