اعتراض سیاه پوستان مبتلا به کرونا در امریکا

© AFP 2023 / Jim Watsonاعتراضات علیه بی رحمی پولیس در امریکا
اعتراضات علیه بی رحمی پولیس در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاه پوستان مبتلا به کرونا به مقامات امریکا عارض شدند که ایشان را در شفاخانه ها نمی پذیرند.

به گزارش اسپوتنیک، ABC News خبر داده است که در ایالت میسیسیپی امریکا که اکثر شهروندان آن سیاه پوست هستند، خانواده های کرونا ویروس از نژادپرستی و درگیری با مراکز طبی شکایت کرده اند.

امریکا: چین خساره ناشی از کرونا ویروس را به تمام جهان بپردازد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: چین خساره ناشی از کرونا ویروس را به تمام جهان بپردازد

به گفته آنها، حالا فقر و نژاد به عامل جدیدی برای بقا تبدیل شده است. اویلین هموند، رئیس دپارتمنت تاریخ علوم دانشگاه هاروارد ، گفت: "این مرض همه گیر به ما نشان داد که امریکا یک سیستم معالجوی ندارد که به همه شهروندان خدمت کند." و سپس اضافه کرد که این تفاوت در حساسیت ارگانیزم های مختلف به ویروس نیست، بلکه در ارتباط با یکدیگر است. به گفته وی، به سیاهپوستان كمك نمی شود ، از پزیرش آنها در شفاخانه ها امتناع می كنند - سیستم مراقبت های صحی درخواست های آنها را نادیده می گیرد.

کاساندرا رولینز یکی از ساکنان محلی اظهار داشت که دخترش در اثر عوارض ناشی از عفونت کرونا ویروس درگذشت. به گفته وی، "می توانستیم دختر خود را نجات بدهیم، اگر او را به بخش ویروس می فرستادند شد". رولینز گفت: "ما قسماً مجبور شدیم برای آزمایش بجنگیم. "

علاوه بر این ، این زن خاطرنشان كرد: اگر ثروتمند نباشی، سیستم صحی بیمه و معالجه را می توانی فراموش کنی.. "

شهردار جکسون چوكو ، آنتار لومبا گفت كه او نمی خواهد كه از ایالت میسیسیپی زودتر محدودیتها برداشته شود. وی اظهار داشت كه باز كردن آن محل بودوباش بیش از 80 درصد سیاهپوستان را در معرض خطر قرار می دهد. فکر می کنم که دسترسی به معاینات صحی باید درست باشد که بتوانیم در قرن بیست و یکم با آن بجنگیم. مردم نمی توانند هزینه دکتر را بپردازند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала