کانون جدید ویروس کرونا مشخص شد

© AFP 2023 / Michael Dantasکانون جدید ویروس کرونا مشخص شد
کانون جدید ویروس کرونا مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی تاکید نموده است که آمریکای جنوبی به کانون جدید ویروس کرونا تبدیل شده است. به گفته این نهاد اوضاع کرونایی برزیل بدتر از سایر کشورهای آمریکای جنوبی است.

به گزارش اسپوتنیک، «مایک رایان» مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی در یک نشست خبری اعلام کرد که آمریکای جنوبی به مرکز جدید ویروس کرونا تبدیل شده است.

مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که از میان کشورهای آمریکای جنوبی، برزیل بیشتر آسیب دیده است و این کشور در حال حاضر آلوده‌ترین آمریکای جنوبی است.

اولین نتایج واکسین کرونا اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
اولین نتایج واکسین کرونا اعلام شد

مایک رایان گفت که برخی از کشورهای آفریقایی نیز طی هفته گذشته شاهد افزایش 50 درصدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده است.

مدیر امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی در عین حال اعلام کرد که میانگین مرگ و میز ناشی از ویروس کرونا در کشورهای آفریقایی نسبتا کاهش یافته است.

وی همچنین شیوع ویروس کرونا در قاره آفریقا را که از لحاظ بهداشتی و مراقبت‌های ویژه و دستگاه‌های تنفسی مشکلات زیادی دارد، نگران کننده خواند.

همزمان، سازمان جهانی بهداشت روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اکنون به تک تک کشورهای قاره آفریقا سرایت پیدا کرده است و تاکنون 3100 نفر جانشان را در این قاره از دست داده‌اند. 

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از 5 میلیون و 304 هزار نفر رسیده است. از این تعداد بیش از 340 هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس کووید-19 قرار دارند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала