آغاز تست گسترده واکسن کرونا در آمریکا

© Fotolia / BillionPhotos.comآغاز تست گسترده واکسن کرونا در آمریکا
آغاز تست گسترده واکسن کرونا در آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا به زودی تست های انبوه واکسن بالقوه کرونا بر روی انسانها را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Reutersایالات متحده آمریکا آزمایش گسترده ای واکسن بالقوه کرونا ویروس را انجام خواهد داد.

این آزمایش، ساخت و تست واکسن کرونا را از ده سال به  یکماه کاهش می دهد. دانشمندان می گویند برای دستیابی به این هدف، تولید کنندگان اصلی واکسن موافقت کرده اند که داده های خود را به اشتراک بگذارند و به رقبا اجازه دهند در صورت عدم موفقیت دارو از آزمایشات بالینی یکدیگر استفاده کنند.

تمام داروهایی که از نظر ایمنی در نظر گرفته شده بالای 20-30 هزار نفر آزمایش می شوند. شروع تست در مقیاس بزرگ برای ماه جولای تعیین شده است. به گفته مدیر موسسه ملی بهداشت ، فرانسیس کالینز ، از 100 تا 150 هزار نفر می توانند در تحقیقات شرکت کنند.

واکنش ترامپ به سرقت اطلاعات واکسن کرونا توسط چین - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترامپ به سرقت اطلاعات واکسن کرونا توسط چین

پیشتر مقامات وزارت بهداشت روسیه،  اعلام نمودند که آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا در این کشور، طی یک ماه آینده آغاز خواهد شد و این امیدواری وجود دارد که بیماری COVID-19 تا ماه جولای در روسیه به پایان برسد.

کار بسیار فشرده‌‌ای برای تولید واکسن‌های موثر در روسیه برای ایمن سازی بدن افراد در برابر ویروس کرونا در حال انجام است و قرار است کارآزمایی بالینی این واکسن‌ها طی یک ماه آینده آغاز شود.

 طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بیش از 5 میلیون و 304 هزار نفر رسیده است. از این تعداد بیش از 340 هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا، برزیل، روسیه، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، ترکیه و ایران به ترتیب در رده‌های اول تا دهم جدول کشور‌های آلوده به ویروس    COVID-19قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала