برتری اس-400 بر پاتریوت آشکار است

© Sputnik / Department of the information support of the Baltic region /  مراجعه به بانک تصاویر برتری اس-400 بر پاتریوت آشکار است
برتری اس-400 بر پاتریوت آشکار است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
توانایی های سامانه راکتی ضد هوایی روسی اس-400 نسبت به سامانه راکتی پاتریوت امریکا آشکار است.
تبلیغات سرنگونی «اس-400» توسط امریکا + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
تبلیغات سرنگونی «اس-400» توسط امریکا + ویدیو

به گزارش اسپوتنیک، سامانه راکتی ضد هوایی روسی اس ـ 400 «تریومف» از سامانه راکتی MIM-104 Patriot امریکایی برتر است. زیرا اس-400 توانایی کشف و سرنگون کردن هواپیماهای بدون سرنشین و راکت های در حال در پرواز در ارتفاع کمتر از صد کیلومتر را از مسافت دهها کیلومتری دارد.

این مطلب را ویکتور لیتووکین، مفسر نظامی خبرگزاری روسی "تاس" در مقاله خود از گفته های الکساندر لمانسکی، طراح ارشد راکت های  اس ـ 400 "تریومف"  بیان کرده است.

لیتوکین یادآوری می شود، که این دانشمند روس در دهه 90 با دیوید ناکس برتون ، طراح موشک ها MIM-104 Patriot ملاقات کرد و در این دیدار طراح آمریکایی از سامانه شوروی  اس 300 که قبل از اس ـ 400 ساخته شده بود، ستایش کرد.

به باور مفسر نظامی خبرگزاری روسی "تاس" ، برتری این سامانه دفاع هوایی شوروی نسبت به نوع مشابه امریکایی به ویژه در زمینه آرایه فازی - کانال ردیابی و نشانه گیری آن است که به روسها امکان می دهد به مؤثرترین شکل اهداف واقع در ارتفاع پایین را مورد اصابت قرار دهند.

در اکتبر سال 2019 ، استفان بوچی ، معاون پیشن دستیار رئیس پنتاگون در امور دفاع ملی به عنوان مهمان دعوت شده به مرکز تحلیلی Heritage Foundation   اظهار داشت  اس ـ 400 "تریومف"  همانند سامانه امریکایی  MIM-104 Patriot قادر به مقابله با حمله سپتامبرسال 2019  به تأسیسات شرکت نفتی Saudi Aramco  در عربستان نخواهد بود.

 اس ـ 400 (Triumf) نسل جدید سامانه های پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 

سامانه دفاع راکتی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای راهبردی و جنگنده های شکاری، راکت های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، راکت های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала