عنقریب کرانه باختری فلسطین تحت تسلط اسرائیل قرار می گیرد

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند
ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بنیامین نتانیاهو: حاکمیت اسرائیل به کرانه باختری در ماه جولای برقرار می گردد و قصد تغییر این تاریخ را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو صدرعظم اسرائیل در جلسه حزب لیکود در کنست گفت: "این یک فرصت عالی برای ما است و نباید آنرا از دست داد. در مورد گسترش حاکمیت - ما تا ماه جولای مهلت داریم و قصد تغییر آن را نداریم".

صدور دستور رسمی نخست‌وزیر فلسطین برای قطع روابط با امریکا و اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
صدور دستور رسمی نخست‌وزیر فلسطین برای قطع روابط با امریکا و اسرائیل

برنامه صلح کاخ سفید که توسط ایالات متحده در تاریخ 28 جنوری سال 2020 ارائه شده است، قدس را به عنوان پایتخت غیرقابل تفکیک اسرائیل به رسمیت می شناسد، این امکان آنرا برای اسرائیل فراهم می کند که قلمرو کرانه باختری فلسطین را به خود الحاق کند و حاکمیت خود را به دره جردن گسترش دهد و همچنین پیشنهاد ایجاد یک کشور بی طرف فلسطین بدون حق کنترل از سرحدات فضای هوایی را مطرح می نماید. روستای ابو دیس در حومه شرقی اورشلیم را به عنوان پایتخت آینده فلسطین پیشنهاد می کند. فلسطینی ها و کشورهای عربی این طرح را نپذیرفتند، زیرا به نظر آنها، فلسطینی ها را از حق سرزمین های پیش بینی شده توسط قطعنامه های سازمان ملل محروم می کند.

فلسطینی ها، به عنوان بخشی از روند صلح با اسرائیل، که در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است، خواهان آن هستند که سرحدات آینده بین دو کشور مستقل به امتداد خطوطی که قبل از جنگ شش روزه سال 1967 وجود داشت، با تبادل احتمالی سرزمین ها برود. آنها امیدوارند که کشور خود را در کرانه باختری و نوار غزه ایجاد کنند  و می خواهند که قدس شرقی را پایتخت خود اعلام نمایند. اسرائیل از بازگشت به سرحدات سال 1967 امتناع می ورزد، و این کمتر از آن است که قدس را با اعراب به اشتراک بگذارد، که قبلاً پایتخت ابدی و غیرقابل تفکیک خود را اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала