دانشمندان: فحش و الفاظ رکیک به تحمل درد کمک می‌کند

© Fotolia / Vadym Drobotهوار کشیدن داد کشیدن
هوار کشیدن داد کشیدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان انگلستان در پی یک مطالعه نتیجه‌گیری نموده اند که فحش و الفاظ رکیک، برای کاهش درد و افزایش تحمل بدن در مقابل دردکمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه آکسفورد یک آزمایش روانشناختی با حضور 92 داوطلب انجام دادند و مشخص نمودند که بکاربردن الفاظ رکیک، نه مترادف آنها باعث می‌شود که بدن درد کمتر را احساس کند.

 نتایج این آزمایش در مجله علمی Frontiers in Psychology منتشر شده است.

 همانطور که معلوم شد ، به کمک فحش و ناسزاگویی انرژی بیشتر ایجاد می شود و فرد درد کمتری را احساس می کند. برعلاوه این اثر فقط هنگام استفاده از کلمات ناپسند واقعی حاصل می شود، و نه مترادف آنها.

دراین آزمایش،  دست شرکت کنندگان را در آب یخ ، از سه تا یک درجه سانتیگراد غوطه ور نمودند. گرچه این یک روند دردناک است اما مضر نمی‌باشد.

آنها همچنین از داوطلبان خواستند در حال که دستی در توده یخ فرو کرده اند، یک کلمه ناسزا را که خودشان آن را انتخاب کرده اند، دائما تکرار کنند.

این آزمایش یک بار دیگر تکرار شد، اما این بار داوطلبان باید از گفتن فحش خودداری می کردند. دانشمندان مشاهده کردند که داوطلبان "با ادب" قادر نبودند دست خود را به همان مدت زمان آزمایش قبلی، در ظرف یخ نگه دارند.

سپس محققان نمرات آستانه درد (زمان گزارش درد) و تحمل درد (زمان برداشتن دست از آب به دلیل عدم تحمل)  رامحاسبه شد.

همزمان، دانشمندان ضربان قلب شرکت کنندگان و همچنین رتبه های درک درد را ثبت کردند.

به باور محققان در حالی که دلیل و چگونگی این ارتباط روشن نیست، این باور وجود دارد که الفاظ رکیک درد را کاهش می دهد چون فحاشی به طور غریزی واکنش "جنگ یا فرار" را در انسان فعال می کند.

دانشمندان در اخیر می‌گویند ناسزاگویی برای کاهش درد فقط زمانی موثر است که فرد در محاوره های روزمره خود عادت نداشته باشد ناسزا بگوید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала