آمریکا: 50 درصد نیروهای ارتش افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند

© AFP 2023 / Bashir Khan Safi آمریکا : 50 درصد نیروهای ارتش افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند
آمریکا : 50 درصد نیروهای ارتش افغانستان به کرونا مبتلا شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد به احتمال زیاد دستکم 50 درصد نیروهای امنیتی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مقامات پنتاگون بر این باورند که 50 درصد نظامیان افغانستان به کرونا مبتلا شده و این موضوع آموزش و عملیات مشترک با این نیروها را تحت تاثیر قرار داده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، پنتاگون به دلیل شیوع کرونا در میان نظامیان، عملیات مشترک و آموزش نظامیان افغانستان را متوقف کرده و این موضوع عملیات علیه نیروهای تروریستی از جمله داعش را تحت تاثیر قرار داده است.پ

کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از 12 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ شمار مبتلایان از 12 هزار نفر گذشت

به نوشته این رسانه آمریکایی، به رغم توقف عملیات نظامی مشترک، اما حملات هوایی در این کشور علیه نیروهای تروریستی ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا پیش از این گفته بود که نیروهای این کشور را به‌صورت کامل از افغانستان خارج می‌کند.

ترامپ دیروز (سه‌شنبه، 6 جوزا) در گفتگو با خبرنگاران زمان مشخصی برای خروج کامل این نیروها ارایه نکرد، اما گفت که آنان به‌سرعت «هرچه مناسب» افغانستان را ترک می‌کنند.

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از موارد اساسی توافق‌نامه‌ صلح میان آمریکا و گروه طالبان است که در تاریخ 10 حوت سال گذشته به امضا رسید.

براساس این توافق‌نامه،آمریکا در 135 روز پس از امضای آن، شمار نیروهایش در افغانستان را به هشت‌هزار و 600 نفر کاهش می‌دهد. شمار باقی‌مانده‌ نیروهای امریکایی و ائتلاف نیز در جریان 9.5 ماه پس از آن پایگاه‌های‌شان در افغانستان را ترک خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала