میمونها نیز با هم قصه می کنند

© Photo / Zanna Clay/Lui Kotale Bonobo Projectشامپانزه
شامپانزه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان طرز صحبت ابتدائی بین میمونها را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بریتانیائی شیوه ابتدائی صحبت میمون های شامپانزه را کشف نموده اند.

بیولوژی دانان بریتانیائی طرز مکالمه  بین میمون های شامپانزه حین مفاهمه بین هم را مشاهده کردند که بین هم با حرکات خاص لب صحبت می کنند و از همه جالبتر این است که ریتم صحبت آنها مشابه به زبان انسان است.

Common chimpanzee - اسپوتنیک افغانستان
شامپانزه ها رئیس پیشین خود را خوردند

تحقیقات جدید سوالات زیاد منجمله این که چطور زبان انسان بوجود آمده است، مطرح می نماید.

نتایج این تحقیقات Biology Letters در مجله نشر گردیده است.

بیولوژی دانان از سابق ناموفقانه اساس بوجود آمدن زبان پستانداران را جستجو می کنند. تمام تحقیقات قبلی متمرکز به مطالعه صوت بود که شادی ها به صدا می آورند. مؤلفین این گزارش حدس می زنند که زنان انسان آنقدر هم وابسته به پروسه تحولات صوت نیست، بلکه بیشتر به حرکات لب ارتباط دارد.

معلوم است که تمام انسان های روی زمین، بدون در نظر داشت این که به کدام زنان صحبت می کنند، در جریان صحبت دهان خود را 2-7 بار در یک ثانیه باز می کنند، و هر حرکت لب صدائی خاص را ایجاد می نماید که در حرکات و بیان صورت چهره اورانگوتان ها ، ماکاها و شامپانزه ها ، ریتم خاصی نیز مشاهده می شود.

حین مقایسه ویدیو های ثبت شده از چهار شامپانزه مشهور Pan troglodytes، دو وحشی - در اوگاندا ، و دو شادی قید قفس- در باغ وحش های بریتانیا و آلمان، محققان دریافتند که لب این پستانداران با ریتم متوسط ​​"گفتار" به طور متوسط ​​چهار "هجا" در ثانیه حرکت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала