علت تکثر کروناویروس کشف شد

© Fotolia / Faulaآفتاب
آفتاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نور طبیعی آفتاب می تواند مانع تکثر کروناویروس گردد و حتی آنرا از بین ببرد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه لانژو تأثیر حرارت را در بقای COVID-19 مطالعه کرده می گویند که مطلوب ترین حرارت هوا برای شیوع ویروس از پنج تا پانزده درجه سانتیگراد است.

محققین 3.7 میلیون مورد را در 185 کشور از  تاریخ 21 جنوری تا 6 می تجزیه و تحلیل کرده تائید نمودند که در جایی که حرارت هوا از پنج تا 15 درجه سانتیگراد است ، بیش از نصف از موارد تایید شده عفونت ثبت شده است و در هر متر مکعب مناطق با رطوبت از سه تا ده درجه، تقریباً 75% موارد متمرکز شدند.

روسیه واکسین های جدید کرونا را به جهان پیشنهاد نمود - اسپوتنیک افغانستان
روسیه واکسین های جدید کرونا را به جهان پیشنهاد نمود

طی مطالعه جدید که توسط دانشمندان مرکز ملی تجزیه و تحلیل و مقابله با حمایت از بیولوژیکی تحت حمایت وزارت امنیت داخلی ایالات متحده صورت گرفت، توانایی نور طبیعی آفتاب را در از بین بردن ویروس ثابت کرده است.

تحقیقات نشان داد که در سطح شبیه سازی شده آفتاب مطابق ظهر از تابستان، 90 درصد ویروس هر 6/8 دقیقه در بزاق شبیه سازی شده خشک شده روی سطح غیرفعال می شود. غیرفعال سازی همچنین در سطوح پایین تر از نور شبیه سازی شده ، اما با کندتر انجام می شود. اما روی کوپن هایی که یک ساعت بدون نور خورشید به طول انجامید ، ویروس فعال شد.

علیرغم نتایج آزمایش مثبت، دانشمندان هشدار می دهند که نباید به این واقعیت اعتماد کرد که رطوبت تابستان در مبارزه با کروناویروس متحد خواهد شد و خود آفتاب ویروس را از بین خواهد برد. اقدامات احتیاطی باید ادامه یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала