کرونا در کودکان؛ بیماری جدید با علائم شبیه کاوازاکی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Горожане у фонтанов в парке искусств "Музеон"
Горожане у фонтанов в парке искусств Музеон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آموزشگاه طبی مانت ساینای در نیویورک می‌گوید که کودکانی که به کرونا مبتلا شده اند طوفان سیتوکین کشنده می‌تواند در بدن آنها ایجاد شود- التهاب کنترول نشده‌ای که منجر به آسیب‌ به بافت‌های نرم بدن می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی‌میل، در ماه اپریل داکتران امریکایی در کودکانی که به کرونا مبتلا شده اند، کشف کردند که به طور فزاینده علائمی شبیه سندرم کاوازاکی در آنها دیده شده است. علائم این بیماری مانند تب، دانه‌ها (راش)، ورم و التهاب که بر بخش‌های مختلف بدن آنها تاثیر می‌گذارد.

این مطالعه نشان داد که در کودکان مبتلا به کرونا طوفان سیتوکین می‌تواند گوناگون باشد در بعضی ها در ابتدا و در بعضی ها هم در اخیر سیتوکین مشاهده شده است که حتی پس از تداوی کرونا منجر به مرگ می‌شود.

داکتران امریکایی می‌گوید که کاوازاکی حتی در کودکان که نتایج تست کرونا منفی داشته باشند مشاهده شده است. حداقل 100 کودک در امریکا مبتلا به سندرم کاوازاکی شده اند و این پدیده به طور فزاینده‌ای در اروپا نیز ثبت می‌شود. داکتران اکنون روی این موضوع آیا کرونا ویروس باعث بیماری سندرم آلتهابی در کودکان می‌شود و چطور آن را درمان کرد مطالعات را انجام می‌دهند.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ سال روان اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала