آمریکا: روسیه ما را وادار به اعزام نیروها به تونس می‌کند

© AP Photo / Todd Pitmanآمریکا: اقدامات روسیه در آفریقا ما را وادار به اعزام نیروها به تونس می‌کند
آمریکا:  اقدامات روسیه در آفریقا ما را وادار به اعزام نیروها به تونس می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا در بیانیه‌ای از احتمال اعزام نیرو های نظامی به تونس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکام) اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده ممکن است شماری از  نیروهای نظامی کمکی را به تونس بفرستد. این فرماندهی  روسیه را متهم به دخالت در امور منطقه نموده ادعا می‌کنند که اقدامات روسیه در آفریقا آنها را وادار به چنین تصمیمی نموده است

آفریکام گزارش داد که رئیس این فرماندهی ، جنرال استفان تاونسند ، روز گذشته با وزیر دفاع تونس، «عماد الحزقی» صحبت کرده است.

واکنش ارتش حفتر به ادعای آمریکا مبنی بر ارسال جنگنده‌های روسی به لیبی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارتش حفتر به ادعای آمریکا مبنی بر ارسال جنگنده‌های روسی به لیبی

تاونسند در این باره گفت: "این موضوع که روسیه همچنان به شعله ور ساختن درگیری های لیبی ، امنیت منطقه ای در شمال آفریقا را به به طور فزاینده ای برهم می‌زند، موجب نگرانی همه کشور های منطقه  است. ما در حال كشف روشهای جدید برای پاسخ به تهدیدها برای امنیت عمومی از جمله استفاده از نیرو های كمكی امنیتی هستیم." این نیرو های آمریکایی با تعداد متفاوتی از پرسنل نظامی برای آموزش پرسنل نظامی کشورهای همکار در قلمرو خود استفاده می شود.

رئیس "آفریکام" همچنین ابراز تاسف کردند که شرکای آمریکایی در آفریقا توسط چهره های مخرب و شبکه های تروریستی محاصره شده اند.

این در حالی است که  پیش ازاین فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (آفریکام) مدعی شد که روسیه به منظور حمایت و ارائه پشتیبانی هوایی از گروه روسی واگنر (گروه نظامی ویژه روسیه) چندین فروند جنگنده به لیبی فرستاده است.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال 2011 لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد و تنش و درگیری بین این دو گروه ادامه دارد.

ترکیه بارها حمایت خود از دولت قانونی لیبی موسوم به دولت وفاق ملی را اعلام کرده و به حمایت نظامی از آن می‌پردازد. ترکیه در حالی دوشادوش دولت فائز السراج در برابر خلیفه حفتر می‌جنگد که صادرات تسلیحات به لیبی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع اعلام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала