آمادگی عربستان برای بازگشایی تدریجی مسجد النبی (ص)

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyПаломники в городе Медина
Паломники в городе Медина - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت عربستان با طرح بازگشایی تدریجی مسجد النبی (ص) از روز یکشنبه موافقت کرد.

ریاست امور حرمین شریفین ( مسجد الحرام و مسجد النبی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسجد النبی (ص) از روز یکشنبه آینده به صورت تدریجی بازگشایی خواهد شد.

این طرح تنها شامل بازگشایی اماکن جدید و گسترش یافته مسجد می شود و محوطه قدیمی را شامل نمی گردد و علاوه بر این ورود به روضه شریفه همچنان ممنوع است. همچنین تنها 40 درصد از ظرفیت مسجد از نمازگزاران پر خواهد شد.

در همین راستان «شیخ عبدالرحمن السدیس» رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد نبوی گفت: طرحی که مورد موافقت قرار گرفته، شامل بازگشایی تدریجی مسجد النبی همراه با رعایت تدابیر پیشگیرانه و با رعایت امور بهداشتی است.

  درهای مسجد الاقصی از یکشنبه به روی نمازگزاران باز شد - اسپوتنیک افغانستان
درهای مسجد الاقصی از یکشنبه به روی نمازگزاران باز شد

تلویزیون دولتی عربستان اعلام کرد که این تصمیم در پی موافقت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی گرفته شده است.

بر اساس برنامه جدید که بین روزهای پنجشنبه و شنبه هفته بعد اجرا می‌شود، در همه مناطق این کشور به جز مکه از ساعت 6 صبح تا 8 عصر اجازه تردد داده می‌شود و در زمان‌هایی که حمل و نقل ممنوع است، موتر های شخصی اجازه تردد بین شهری را خواهند داشت.

مسجد النبی و مسجدالحرام از بیش از 2 ماه قبل به دنبال شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در عربستان سعودی بسته شده‌اند.

بر اساس جدیترین آمار وزارت بهداشت عربستان سعودی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از 76 هزار نفر فراتر رفته است.

«محمد العبد العالی» سخنگوی وزارت بهداشت عربستان هفته گذشته گفته بود که تاکنون بیش از 76 هزارنفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 411 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 48 هزارنفر نیز بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала