کاهش مکان های قابل سکونت بر روی زمین

CC0 / Pixabay / Вид Земли из космоса
Вид Земли из космоса - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانمشمندان در یک مطالعه از کاهش مکان های قابل سکونت بر روی کره زمین خبر داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NEWS.ru تیمی از دانشمندان نتیجه‌گیری نموده‌اند که به دلیل افزایش دمای هوا، شمار مکان های قابل سکونت در سیاره ما روبه کاهش است، که به عقیده دانشمندان این یک روند ناامید کننده می‌باشد

  مجله Science Advances مطلبی را در مورد نتایج مطالعه تیمی از متخصصان انجمن آمریکایی پیشرفت علوم منتشر کرد. بر اساس این مطالعه  دمای هوا برای بدن انسان با استفاده از دماسنج مرطوب - یکی از مهمترین پارامترهای مناسب بودن برای زندگی - 35 درجه سانتیگراد است.

 ناسا مقیاس فاجعه جهانی برای زمین را نشان داد + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
ناسا مقیاس فاجعه اقلیمی برای زمین را نشان داد + ویدئو

این شاخص با دمای 46 درجه سانتیگراد مطابقت دارد، تأکید شده است که مکانیسم تعریق با خنک کردن بدن در دماهای بالاتر مقابله نمی کند.

 کارشناسان خاطر نشان می‌کنند که مکانهای بیشتر در سیاره  زمین وجود دارد که از دمای آستانه عبور می کند. نمونه های از آنها  در هند، پاکستان، مکزیک، ایالات متحده و در سواحل خلیج فارس یافت می شوند.

دانشمندان با اشاره به خطرات تغییرات اجتناب ناپذیر آب و هوایی به دلیل رشد مصرف انرژی که حتی با وجود کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در جو زمین ادامه خواهد یافت، اعلام کرده اند: طبق داده ها و صرف نظر از کاهش رشد جمعیت در سال های آینده  بسیار مکان‌ها بر روی زمین را غیرقابل زندگی خواهد کرد.

پیش از این «استیون هاوکینگ» فیزیکدان مشهور انگلیسی گفته بود که درجه حرارت روی زمین غیرقابل تحمل خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала