اوباما: قتل یک سیاه‌پوست در امریکا نباید امری عادی باشد

© AP Photo / Carolyn Kasterاوباما: قتل یک سیاه‌پوست در امریکا نباید امری عادی باشد
اوباما: قتل یک سیاه‌پوست در امریکا نباید امری عادی باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین امریکا درباره کشته شدن یک امریکایی سیاه پوست گفت، که چنین اتفاقاتی نباید در امریکای سال 2020 امری عادی باشد.
ترامپ: داعش را اوباما ساخت  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: داعش را اوباما ساخت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست مینیاپولیس توسط مأمور پولیس این شهر واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، اوباما در بیانیه‌ای نوشت: "اینکه آرزو کنیم پس از یک همه‌گیری جهانی و بحران اقتصادی زندگی به حالت عادی برگردد امری عادی است. اما باید به خاطر بیاوریم که برای میلیون‌ها امریکایی، برخورد متفاوت بر اساس نژاد یک امر عادی غم‌انگیز، دردناک و دیوانه‌کننده است که در هنگام مراجعه به نظام سلامت، نظام قضایی، قدم زدن در خیابان یا فقط تماشای پرندگان با آن مواجه می‌شوند".

رئیس جمهور پیشین امریکا افزود: "این نباید در امریکای سال ۲۰۲۰ امری عادی باشد. این مسئله نمی‌تواند عادی باشد".

وی از مقام‌های ایالت مینه‌سوتا درخواست کرد از انجام تحقیقات عادلانه درخصوص قتل جورج فلوید اطمینان حاصل کنند. وی ادامه داد: "اما این بر عهده همه ما است که فارغ از نژاد و موقعیت، هنجار جدیدی ایجاد کنیم که در آن میراث تعصبات و رفتارهای نابرابر نهادها و قلب‌های ما را آلوده نکنند".

یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه یک افسر پولیس فلوید ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. شاهدان عینی گفته‌اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

مینیاپولیس جمعه شب چهارمین شب متوالی اعتراضات به اقدام خشن پولیس را پشت سر گذاشت. به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات این شهر، تیم والز فرماندار مینه‌سوتا روز پنجشنبه گارد ملی این ایالت را فعال و همچنین منع رفت‌وآمد برقرار کرد. تاکنون یک نفر نیز در اعتراضات این شهر به ضرب گلوله کشته شده است.

معترضان روز جمعه دروازه های ورودی ساختمان اداره پولیس این شهر را شکسته و پس از ورود، آن را به آتش کشیدند. امروز (شنبه) نیز معترضان بدون اعتنا به قوانین منع آمد و شد، مقابل دفتر مرکزی حوزه پنجم اداره پولیس مینیاپولیس تجمع کردند و این اداره را زیر محاصره خود درآوردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала