در گاز پاشی پولیس امریکا در مینیاپولیس، خبرنگار روسی آسیب دید

© REUTERS / LUCAS JACKSONدر گاز پاشی پولیس امریکا در مینیاپولیس، خبرنگار روسی آسیب دید
در گاز پاشی پولیس امریکا در مینیاپولیس، خبرنگار روسی آسیب دید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس مینیاپولیس امریکا از اسپری اشک آور علیه خبرنگاران، منجمله خبرنگار ریا نووستی، میخائیل تورگییف، استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، تیم کاری چهار نفری شبکه تلویزیونی VICE و خبرنگار آژانس روسی ریا نووستی در ساحه شورش‌ها و در نزدیکی تانک تیل قرار داشتند.

در نخست به خبرنگاران اجازه داده شده بود تا آنجا بمانند، نیروهای پولیس و نیروهای گارد سپس موانع را از سرک برداشتند و رفتند.

اما ناگهان یک موتر بس پولیس‌ها رسید که با استفاده از مرمی‌های پلاستیکی آتش گشودند. تنها پس از گذشت زمان، وقتی نیروهای پولیس دانستند که در نزدیکی خبرنگاران قرار دارند، تیراندازی متوقف شد، اما نیروهای پولیس از همه خواستند تا داخل ساختمان شوند.

این خبرنگار روسی می‌گوید که خبرنگاران مجبور شدند زانو بزنند تا کارت‌های شان را نشان دهند. با وجود این، پولیس با استفاده از بالون دست داشته، بر روی یکی از اعضای تیم کاری که خودش را به عنوان کارمند رسانه نیز معرفی کرده بود، اسپری اشک آور پاشید.

خبرنگار روسی در طرف دیگر موتر قرار داشت و او نیز کارت خبرنگاری خود را به نیروهای پولیس نشان داد. اما یک افسر دیگر آمد و بر روی او اسپری پاشید با وجودی که او خودش را معرفی کرده بود و کارتش را نشان داده بود.

موج شورش‌ها و بی‌نظمی‌ها در مینیاپولیس و شمار دیگر از شهرهای امریکا پس از کشته‌شدن جورج فلوید، سیاه پوست امریکایی توسط پولیس، آغاز شد. در ویدیوهایی که در انترنت نشر شده، دیده می‌شود که نیروهای پولیس به فلوید دست‌بند می‌زنند، سه نفره او را به زمین می‌اندازند و یکی از آنها زانویش را بر گلوی وی می‌گذارد. در ویدیو دیده می‌شود که فلوید چندین بار تکرار می‌کند که او نمی‌تواند نفس بکشد، سپس آرام می‌شود. فلوید در بخش عاجل شفاخانه جان باخت. پس از آغاز بی‌نظمی‌ها، چهار کارمند پولیس برکنار شدند و یکی از آنها به قتل در نتیجه بی‌احتیاطی، متهم شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала