روسیه رفتار پولیس امریکا در برابر خبرنگاران روسی را محکوم کرد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه رفتار پولیس امریکا در برابر خبرنگاران روسی را محکوم کرد
روسیه رفتار پولیس امریکا در برابر خبرنگاران روسی را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه و خبرگزاری «راسیا سیودنیا» رفتار پولیس امریکا در برابر خبرنگاران روسی را محکوم کرد.
در گاز پاشی پولیس امریکا در مینیاپولیس، خبرنگار روسی آسیب دید - اسپوتنیک افغانستان
در گاز پاشی پولیس امریکا در مینیاپولیس، خبرنگار روسی آسیب دید

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه درباره وضعیت میخائیل تورگیف خبرنگار ریانووستی ابراز نگرانی و پاشیدن اسپری گاز اشک آور توسط پولیس امریکا در مینیاپولیس بر این خبرنگار را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام داشت، که مسکو رفتار پولیس شهر مینیاپولیس در پاشیدن هدفمند اسپری اشک آور به صورت خبرنگار «ریانووستی» را خشونتی بی اساس می‌داند؛ این وزارتخانه همچنین استفاده از تجهیزات خاص توسط نیروهای امنیتی امریکا در برابر نمایندگان حوزه رسانه پس از ارائه کارت خبرنگاری از سوی آنها را ناپذیرفتنی دانست.

پیشتر خبرنگار ریانووستی اعلام کرده بود، که پولیس شهر مینیاپولیس به صورت هدفمند در برابر گروه فیلم برداری شبکه «وایس» امریکا و میخایئل تورگیف، خبرنگار ریانووستی پس از متفرق کردن اعتراضات از اسپری اشک آور استفاده کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: نگرانی خود را نسبت به افزایش روز افزون خشونت پولیس و دستگیری بی‌اساس خبرنگاران در جریان پوشش خبری ناآرامی‌ها و اعتراضات صورت گرفته در پی کشته شدن جورج فلوید ابراز می‌نماییم. ما استفاده از تجهیزات خاص، گلوله های پلاستیکی و اسپری های اشک آور، در برابر نمایندگان حوزه رسانه پس از ارائه کارت خبرنگاری از سوی آنها را غیرقابل قبول می دانیم. همچنین پاشیدن هدفمند اسپری مرچ از سوی پولیس مینیاپولیس به صورت میخائیل تورگیف، خبرنگار ریانووستی را علی رغم شناسایی وی به عنوان خبرنگار، خشونتی بی اساس ارزیابی می کنیم.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه خاطر نشان کرده است: امیدوار هستیم ارگان های ذیصلاح تحقیقات لازم در خصوص اتفاقاتی که برای نمایندگان حوزه رسانه در مینیاپولیس رخ داده است را به دقت مورد بررسی قرار دهند. ما از سازمان‌های بین المللی ذیربط و سازمان‌های غیردولتی در زمینه حقوق بشر خواستار واکنش مناسب به این اتفاق هستیم.

در همین حال، خبرگزاری «راسیا سیوودنیا» رفتار پولیس امریکا را محکوم و از مقام های این کشور خواستار تحقیق در این باره شد. 

این خبرگزاری می نویسد: از مقام های امریکا می خواهیم که این کار غیر قانونی ماموران پولیس را که در برابر آزادی بیان و اطلاعات و معیارهای بین المللی روزنامه نگاری با خشونت انجام داده اند به طور کامل مورد بررسی قرار بدهند. 

علاوه بر این، خبرگزاری «راسیا سیوودنیا» لازم می داند، که بر اساس بررسی های مقام های امریکایی، افراد مسئول در این جنایت در برابر خبرنگاران این خبرگزاری پاسخگو باشند و به طور عادلانه مجازات شوند. 

یادآوری می کنیم، که پس از کشته شدن جورج فلوید، شهروند امریکایی-افریقایی به دست ماموران پولیس امریکا، در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر این کشور اعتراضات و تظاهرات مردمی بر پا شد. در ویدیوی منتشر شده مربوط به صحنه برخورد پولیس با جورج فلوید نشان داده می شود، که ماموران پولیس به دست او دست بند زده اند و یکی از نیروهای پولیس نیز زانوی خود را روی گردن او گذاشته و فشار می دهد، جورج فلوید نیز می گوید که نمی تواند نفس بکشد. در نهایت این اتفاق منجر به کشته شدن جورج فلوید می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала