قرار گرفتن ۵۴ میلیون شهروند امریکا در معرض گرسنگی

© REUTERS / Andrew Kellyقرار گرفتن ۵۴ میلیون شهروند امریکا در معرض گرسنگی
قرار گرفتن ۵۴ میلیون شهروند امریکا در معرض گرسنگی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعطیلی کسب‌وکارها و بیکاری ناشی از گسترش ویروس کرونا، می‌تواند ۵۴میلیون شهروند امریکا را در معرض گرسنگی قرار دهد.
Homelessness, poverty - اسپوتنیک افغانستان
در امریکا گرسنگی و بی خانمانی به طور بی پیشینه ای افزایش یافته است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بسته‌شدن کسب‌وکارها در امریکا به ‌دلیل گسترش ویروس کرونا، تقاضا برای دریافت بسته‌های کمکی را با افزایش شدید مواجه کرده و  می‌تواند ۵۴ میلیون نفر از مردم این کشور را در معرض گرسنگی قرار دهد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، طبق نتایج تحقیقات سازمان «فیدینگ امریکا» در سال روان میلادی، شمار افرادی که در کشور امریکا توانایی تأمین مواد غذایی خانواده‌های خود نیستند رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

بر همین اساس، ۱۸ میلیون کودک (یک چهارم کودکان امریکایی) در سال ۲۰۲۰ ممکن است نیاز به کمک غذایی پیدا کنند که نسبت به سال ۲۰۱۸ با ۶۳ درصد افزایش همراه است.

به طور کلی حدود ۵۴ میلیون نفر در سرتاسر امریکا ممکن است بدون دریافت کمک با گرسنگی مواجه شوند. این در حالی است که این کشور حتی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز با بحران عدم امنیت غذایی مواجه بوده و دستکم ۳۷ میلیون نفر دسترسی دایم به مواد غذایی نداشتند.

بر اساس نتایج این تحقیقات، در سال ۲۰۲۰، ایالت‌های جنوبی امریکا بیش از دیگر نقاط این کشور در معرض عدم امنیت غذایی قرار دارند و پیش‌بینی می‌شود ۱۱ میلیون نفر در این نواحی از دسترسی به مواد غذایی کافی برخوردار نباشند.

این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری آمار ملی بیکاری در امریکا به ۱۱.۵ درصد خواهد رسید که نسبت به سال ۲۰۱۸، ۷.۶ درصد افزایش خواهد داشت. همچنین نرخ فقر در این کشور به ۱۶.۶ درصد خواهد رسید که نسبت به سال ۲۰۱۸ با افزایش ۴.۸ درصدی همراه خواهد بود.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نیز در گزارشی جداگانه نوشته است، با وجود اینکه برخی از ایالت‌ها در امریکا در برنامه دریافت بسته کمکی تغذیه‌ای برای واجدان شرایط شرکت داشته‌اند اما، میلیون‌ها کودک در این کشور همچنان بدون مساعدت باقی مانده‌اند. 

سی‌ان‌ان در این باره نوشت، با وجود اینکه کنگره امریکا این برنامه را به عنوان بخشی از قانون «نخستین پاسخ به بیماری کرونا برای خانواده‌ها»، در اواسط ماه مارس به وجود آورد اما دریافت وعده‌های غذایی حیاتی برای کودکان در امریکا سخت‌تر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала