کرونا در جهان/ شمار مبتلایان در برازیل از مرز 500 هزار نفر گذشت

© REUTERS / Miguel Schincariolکرونا در جهان/ شمار مبتلایان در برازیل از مرز 500 هزار نفر گذشت
کرونا در جهان/ شمار مبتلایان در برازیل از مرز 500 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جدی نگرفتن شیوع ویروس کرونا در برزیل باعث شد تا شمار مبتلایان به COVID-19 از مرز 500 هزار نفر عبور کند.

به گزارش اسپوتنیک، جدیدترین آمار های مقامات بهداشتی برزیل نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشوراز مرز 500 هزار نفر عبور نموده است.

پیش از این از ابتلای به 499 هزار و 966 نفر خبر داده شده.

طبق اعلام وزارت بهداشت برزیل 33 هزار و 274 نفر ابتلای جدید در این کشور ثبت شد که آماری فاجعه بار برای این کشور آمریکای لاتین محسوب می شود.

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل از ابتدای شیوع این بیماری در این کشور اصرار داشت کرونا شبیه یک سرماخوردگی ساده است و نیازی به رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی نیست.

توپ فوتبال Spain Soccer Europa League CSKA - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در برزیل؛ اعتراض گرمیو بر انجام بازی های فوتبالی

این رویکرد بولسونارو با انتقادها و واکنش های زیادی مواجه شده است و در عرض یک ماه دو وزیر بهداشت برزیل از مقام خود کنار رفته اند.

از هفته گذشته تا کنون بیش از پنج هزار نفر به جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا افزوده شده و در کل 28 هزار و 849 برزیلی جان خود را از دست داده اند.

نتایج یک تحقیقات جدید که هفته گذشته منتشر شد هشدار می داد شمار جان باختگان به دلیل کرونا در برزیل ظرف دو تا سه ماه آینده به 125 هزار نفر خواهد رسید و وضعیت این کشور به شدت بحرانی خواهد شد.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع سینه پهلوی پنومونی ناشناخته‌ای در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور  به سازمان بهداشت جهانی اطلاع رسانی کردند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده بیماری، کرونا‌ویروس جدید است، بعداً این بیماری رسماً COVID-19 نامگذاری شد.  سازمان بهداشت جهانی در 11 مارچ، همه گیر ویروس جدید در جهان (پاندمی) را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала