ترامپ ارتش را برای سرکوب معترضان در نیویورک فرا خواند

© AFP 2023 / Nicholas Kammترامپ ارتش را برای سرکوب معترضان در نیویورک فرا خواند
ترامپ ارتش را برای سرکوب معترضان در نیویورک فرا خواند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا خواستار اعزام گارد ملی و ارتش به نیویورک شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در صفحه توییتر اش از مقامات نیویورک خواست گارد ملی و ارتش را برای مقابله با معترضان فرا بخوانند.

آقای ترامپ در صفحه توییتر اش نگاشته است: کنترول نیورک از دست خارج شده است. شهردار و فرماندار نیویورک باید فوراً اعتراض را متوقف کنند. رئیس‌جمهور ترامپ در پست دیگر سوال می‌کند که مقامات محلی چه زمانی تصمیم خواهند گرفت که نیروهای کمکی فدرال را فراخوانی کنند.

در تاریخ 2 جون رئیس‌جمهور امریکا گفت که اندرو کوئومو فرماندار نیویورک این شهر را به هرج و مرج تبدیل کرد و پیشنهاد گارد ملی برای سرکوب معترضان را رد کرد. در این شهر مقررات منع رفت و آمد رعایت نمی‌شود، درگیری های شدیدی میان پولیس و معترضان رخ می‌دهد و همچنان برخی از معترضان مسلح هستند.

در امریکا مقامات ده‌ها شهر از جمله بیش از ده شهر بزرگ مشغول بررسی خسارت‌های هشتمین شب ناآرامی سراسری هستند.

بنا به گزارش‌ها چهار پولیس در سنت لوئیس با گلوله زخمی شده‌اند و یک پولیس در لاس وگاس. گزارش شده دو نفر هم در شیکاگو کشته شده‌اند.

اعتراضاتی که پس از کشته شدن جورج فلوید و به ویژه پس از انتشار ویدیو نحوه مرگ او آغاز شد طی 6 روز گذشته دست کم در 75 شهر امریکا گسترش یافته است.

جورج فلوید 46 ساله دوشنبه هفته پیش جان باخت. در ویدیویی که از بازداشت او وجود دارد، جورج فلوید در حالی که به سختی نفس می‌کشد، به پولیس سفید پوستی که زانویش را روی گردن او گذاشته و فشار می‌دهد، می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم».

در همین حال در بیش از ده شهر بزرگ امریکا دوشنبه شب مقررات منع رفت و آمد اعمال شده است. منع رفت و آمد در واشنگتن دو روز دیگر تمدید شده است.

در نیویورک عده‌ای وارد ساختمان فروشگاه معروف میسیز شده‌اند، فروشگاه نایکی غارت و ویترین و شیشه‌های فروشگاه و بانک‌های زیادی خرد شده است. پولیس عده‌ای را دستگیر کرده است. منع رفت و آمد از ساعت هشت شب به وقت بین‌المللی (گرینیچ) آغاز می‌شود و پنج صبح به وقت محلی به پایان می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала