خبرنگار اسپوتنیک: پولیس در اعتراضات آمریکا به چشمانم خیره شد و بر من شلیک کرد

© REUTERS / Lucas Jackson خبرنگار اسپوتنیک: پولیس در اعتراضات آمریکا به چشمانم خیره شد و بر من شلیک کرد
  خبرنگار اسپوتنیک: پولیس در اعتراضات آمریکا به چشمانم خیره شد و بر من شلیک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرنگار اسپوتنیک که هنگام پوشش خبری شورش های اخیر آمریکا که در واکنش به کشته شدن جورج فلوید به دست پولیس ایالات متحده آغاز شد، از سوی پولیس آمریکا مورد حمله قرار گرفت. وی در خصوص چگونگی شلیک پلیس بر وی حکایت نمود.

 نیکول روسیل، خبرنگار اسپوتنیک می‌گوید که هنگام پوشش دادن اعتراضات در امریکا مورد چندین شلیک پولیس قرار گرفت. وی در خصوص این حادثه گفت: «.من به پلیسی که قصد حمله بر من را داشت گفتم: «من یک روزنامه نگار هستم، کارت مطبوعاتم را نشان دادم و  گفتم که من عضو مطبوعات هستم، اما پلیس ضد شورش گفت: عقب برو.. من در حالی که می گفتم من یک روزنامه نگار هستم، عقب رفتم  اما او همانطور که به چشمانم نگاه می‌کرد از سلاح خود برمن شلیک کرد. گرچه گلوله ها پلاستیکی بودند، اما من شدیدا زخم برداشتم. جای اصابت گلوله کبود شد و شروع به پندیدن کرد و پولیس از بالای من عبور کرد. من  با کمک یکی از تظاهر کننده گان از زمین بالا شدم».

وی گفت: این حادثه هنگامی رخ داد که پلیس شروع به پراکندگی گروه بزرگی از معترضان کرد که در تظاهرات مسالمت آمیز شرکت داشتند. او به همراه همکارش  که فکر می کردند کارت خبرنگاری آنها را محافظت خواهد کرد   به صحنه نزدیک شدند.  

دیمیتری کیسلوف: خبرنگار اسپوتنیک مورد حمله هدفمند پلیس آمریکا قرار گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
دیمیتری کیسلوف: خبرنگار اسپوتنیک مورد حمله هدفمند پلیس آمریکا قرار گرفت

به گفته نیکول ، پلیس علیه معترضان از نارنجک های متعدد ، گاز اشک آور ، گلوله های لاستیکی و بمب های دستی استفاده کرد. روسیل گفت: "این یک حمله بزرگ به معترضان، آزادی بیان و حمله به مطبوعات بود".

 در پی قتل وحشیانه جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، تظاهرات‌ گسترده‌ای از بامداد چهارشنبه آغاز شده است. اگرچه مبدا این تظاهرات شهر مینه‌سوتا ایالت مینیاپولیس بوده، اما آتش اعتراضات خیلی زود به سایر نقاط آمریکا منتقل شده است.

در روزهای اخیر با تشدید اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا، نیروهای امنیتی به سمت خبرنگاران نیز حمله کرده و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که جمعی از خبرنگاران نیز بازداشت شده‌اند.

طبق گزارش هیل، یکی از اعضای تیم فیلمبرداران سی ان ان نیز جمعه صبح در حال پخش زنده اعتراضات، بازداشت شد و پس از آن «تیم والز» فرماندار مینه‌سوتا مجبور شد عذرخواهی کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که خبرنگار هافینگتون‌پست نیز در حین پوشش اعتراضات آرام در بروکلین بازداشت شد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنان سیاست استفاده از زور و سرکوب معترضان را در روزهای اخیر در پیش گرفته است و با نادیده گرفتن خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا، اعتراضات را تروریستی خوانده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала