کاخ سفید نژادپرستی در آمریکا را به رسمیت شناخت

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Официальная резиденция президента США - Белый дом в Вашингтоне
Официальная резиденция президента США - Белый дом в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا به موجودیت نژادپرستی سیستماتیک در این كشور اعتراف کرد.

به  گزارش اسپوتنیک، کلین کانوی، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در یک کنفرانس خبری ابراز داشت: " من فکر می‌کنم که در این مورد شکی نیست، که نژادپرستی نهادی و عدم برابری برای همه مردم کشور وجود دارد".

به گفته مشاور ارشد رهبر آمریکا، علی رغم تلاش سخت برای رفع این مشکل، نژادپرستی در بسیاری از مناطق ایالات متحده و در قلب بسیاری از شهروندان این کشور هرچه بیشتر افزایش می‌یابد.

دموکرات‌ها: خشونت ترامپ با معترضان از بزدلی و ضعف است - اسپوتنیک افغانستان
دموکرات‌ها: خشونت ترامپ با معترضان از بزدلی و ضعف است

او همچنین از ادامه تحقیقات درباره مرگ جورج فلوید نگهبان سیاه پوست آمریکا به دست پلیس این کشور، ابراز رضایت کرد. به گفته کانوی، مردی در حین دستگیری توسط یک پلیس با استفاده از روش خفه نمودن کشته شد . نماینده دولت استفاده از زور را به شدت محکوم کرد.

  در پی قتل وحشیانه جورج فلوید به دست پلیس آمریکا، تظاهرات‌ گسترده‌ای از بامداد چهارشنبه آغاز شده است. اگرچه مبدا این تظاهرات شهر مینه‌سوتا ایالت مینیاپولیس بوده، اما آتش اعتراضات خیلی زود به سایر نقاط آمریکا منتقل شده است.

در روزهای اخیر با تشدید اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا، نیروهای امنیتی به سمت خبرنگاران نیز حمله کرده و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که جمعی از خبرنگاران نیز بازداشت شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала