موشک "زیرکان" روسیه می‌تواند از اعماق یخ شلیک شود

موشک "زیرکان" روسیه قابلیت شلیک از اعماق یخ را دارد
موشک زیرکان روسیه قابلیت شلیک از اعماق یخ  را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موشک های هایپرسونیک "مافوق صوت" روسیه قادر است از زیر توده های یخ ضربه سنگین بر دشمن وارد کند.

به گزارش اسپوتنیک،  زیردریایی های هسته ای پروژه های 885 و 885M نیروی دریایی روسیه که با موشک های هایپرسونیک   "زیرکان" مجهز هستند، حتا از اعماق یخ ها قادر به وارد آوردن ضربه  مهلک بر دشمن می‌باشند.

بر اساس این  گزارش، آزمایش های مربوطه زیر دریایی سورودوینسک پروژه 885 با موشک های کروز در قطب شمال در دسامبر سال گذشته انجام شد. جزئیات این آزمایش، به ویژه ، نام سلاح های راکتی پرتاب شده در دست نیست.

خاطرنشان می گردد که قبلاً، در عرض جغرافیایی قطب شمال فقط زیردریایی های هسته ای استراتژیک امکان استفاده راکت از زیر یخ را داشتند.

زیردریایی سورودوینسک، آخرین مورد از فهرست پنج ‌زیر دریایی برتر و مهم است که ساخت روسیه بوده و موشک هدایت‌شونده دارد و با عنوان پروژه 885M شناخته می‌شود.

ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک  زیرکان روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ویژگی های رهگیری راکت هایپرسونیک "زیرکان" روسیه

کشتی زیردریایی هسته ای سورودوینسک، کشتی اصلی پروژه 885 یاسن است. سورودوینسک همچنین اولین زیردریایی هسته ای چند منظوره نسل چهارم روسیه است که حامل تمام موشک‌های جدید کالیبر و اونیکس می‌باشد.

اوایل ماه آپریل رسانه های روسیه با استناد از منابع در مجتمع نظامی-صنعتی، گزارش دادند که موشک زیرکان این‌کشور باید دو سال بعد به بهره برداری سپرده شود.

اولین پرتاب این موشک از زیر دریایی هسته ای سورودوینسک پروژه 885 قرار است از سطح و آزمایش دوم از زیر آب انجام خواهد شد.

 در جنوری امسال گزارش شد که زیردریایی های هسته ای، که حامل سلاح های استراتژیک هستند، از موشک های غیر هدایت شونده زیر یخ استفاده می کنند . این سلاح  با ایجاد که یک سوراخ عبور موشک ها از زیر یخ را فراهم می‌کند.

 

  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала