رصد چندین خورشید و مهتاب ماه گرفتگی در ماه جون

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر رصد چندین خورشید و مهتاب ماه گرفتگی در ماه جون
رصد چندین خورشید و مهتاب ماه گرفتگی در ماه جون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تقویم نجومی سال 2020 میلادی برای علاقه‌مندان پدیده‌های نجومی رویدادهای مهمی را به همراه دارد. از مهم‌ترین رویدادهای نجومی امسال می‌توان به 3خورشید و مهتاب گرفتی در ماه جون اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی که در سال 2019 فرصت رصد رویدادهای مهم نجومی را نداشتند، امسال فرصت رصد جذاب‌ترین پدیده‌های نجومی را خواهند داشت.

آنها در تقویم نجومی سال 2020 شاهد پدیده‌هایی چون خورشید گرفتگی، چند ماه گرفتی، ابر ماه و بارش های شهابی خواهند بود

در ماه جون حالت مهتاب برای تماشای آن  از عرض های شمالی ایده آل است. چرا که  در این زمان ، مهتاب پایین تر قرار دارد و به همین دلیل به نظر می رسد بزرگتر است.

سوپر مهتاب در آسمان مسکو - اسپوتنیک افغانستان
پدیده «سوپر مهتاب» در نقاط مختلف جهان

 مهتاب گرفتگی نخست در تاریخ 5 جون (ساعت 23:55 به وقت کابل ) در مسکو بسیار چشمگیر به نظر خواهد رسید. در این زمان ، در صد مهتاب توسط سایه روشن کره زمین پوشانده می شود ، قرص زمین از یک طرف تاریک تر می شود.

 ظهر 19 جون یک ماه گرفتگی در رابطه با سیاره زهره خواهد بود. اما در تاریخ 21 جون می توانید گرفتگی حلقوی خورشید را مشاهده کنید. چنین رویدادی آسمانی هنگامی رخ می دهد که ماه کمی از زمین فاصله دارد ، بنابراین دیسک آن از دیسک خورشید کوچکتر می شود.  هنگامی که مهتاب خورشید را می‌پوشاند ، حلقه ای زیبای آتشین شکل می گیرد. گرفتگی ساعت 9.40 به وقت مسکو (11:10 به وقت کابل) رخ خواهد داد. ساکنان غربی روسیه قادر به مشاهده این پدیده نخواهند بود.

بسیاری از ستاره شناسان در ماه جون مردم را به لذت بردن بیشتر از تماشای آسمان فرا می خوانند زیرا در این ماه پدیده زیبای موسوم به ابرهای نقره ای آغاز می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала