هنرپیشه مشهور امریکایی: نژادپرستی بیماری فراگیر امریکاست

© AFP 2023 / Leon Nealهنرپیشه مشهور امریکایی: نژادپرستی بیماری فراگیر امریکاست
هنرپیشه مشهور امریکایی: نژادپرستی بیماری فراگیر امریکاست  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هنرپیشه مشهور امریکایی با انتشار مقاله‌ای در واکنش به بحرانی که پس از کشته‌شدن یک شهروند سیاه‌پوست به دست پولیس در این کشور به وجود آمده است، خواستار ایجاد تغییرات در سیستم اجرای قانون، عدالت کیفری و رهبری سیاست‌های ایالات‌ متحده امریکا شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، «جورج کلونی»‌ در این مقاله که با همکاری «دیلی بیست»‌ منتشر شده است، خواستار اقدامی سریع برای مقابله با آنچه که از آن به عنوان «فراگیر شدن نژادپرستی» یاد کرده، شد.

در بخشی از مقاله «‌کلونی» آمده است: «شکی نیست که جورج فلوید به قتل رسیده است. ما آخرین نفس‌های او را هنگام بازداشت شدن توسط چهار افسر پولیس دیدیم».

حمله به پلیس در تظاهرات آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
حمله به پلیس در تظاهرات آمریکا + ویدئو

‌کلونی همچنان «واکنش جسورانه» میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان که در تظاهرات شرکت کردند، مورد ستایش قرار داد.

او نوشت: «ما نمی‌دانیم این تظاهرات چه زمانی فروکش خواهد کرد و امیدواریم و دعا می‌کنیم که هیچ فرد دیگری کشته نشود».

این هنرپیشه 59 ساله ادامه داد :« این (نژادپرستی) بیماری فراگیر ماست که همه را مبتلا می‌کند و هنوز پس از 400 سال هیچ واکسینی برای آن کشف نشده است».

این هنرپیشه امریکایی در پایان مقاله خود از مردم خواست تا در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ را از حکومت برکنار کنند: « ما به سیاستمداران و قانون‌گذارانی‌ نیاز داریم که عدالت را به طور یکسان بین شهروندانش به اجرا درآورند،‌ نه سیاست‌مدارانی که نفرت‌پراکنی می‌کنند و به خشونت دامن می‌زنند... تنها یک راه برای ایجاد تغییرات پایدار در این کشور وجود دارد و آن هم رأی دادن است».

اعتراضاتی که پس از کشته شدن جورج فلوید و به ویژه پس از انتشار ویدیو نحوه مرگ او آغاز شد طی 6 روز گذشته دست کم در 75 شهر امریکا گسترش یافته است.

جورج فلوید 46 ساله دوشنبه هفته پیش جان باخت. در ویدیویی که از بازداشت او وجود دارد، جورج فلوید در حالی که به سختی نفس می‌کشد، به پولیس سفید پوستی که زانویش را روی گردن او گذاشته و فشار می‌دهد، می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم».

در همین حال در بیش از ده شهر بزرگ امریکا دوشنبه شب مقررات منع رفت و آمد اعمال شده است. منع رفت و آمد در واشنگتن دو روز دیگر تمدید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала