سویدن از استراتژی خود برای مقابله با ویروس کرونا پشیمان است

© REUTERS / TT News Agencyسویدن از استراتژی خود برای مقابله با ویروس کرونا پشیمان است
سویدن از استراتژی خود برای مقابله با ویروس کرونا پشیمان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ویروس شناس (اپیدمیولوژیست) سویدن اعتراف کرد که با متقاعد کردن دولت این کشور برای عدم اجرای سیاست قرنطینه عمومی در عمل به مرگ بیش از حد مبتلایان به ویروس کرونا دامن زده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت، آقای تگنل همه‌گیر شناس و مغز متفکر دولت سویدن برای اعمال سیاست‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده، در گفتگو با رادیو سویدن گفت که اگر با دانش و اطلاعات امروز قصد مبارزه با این ویروس را داشت، حتما سیاستی را ما بین آن چه که سویدن به آن عمل کرد و آن چیزی که سایر کشورهای جهان از آن پیروی کردند، انتخاب می‌کرد و سطح پایین محدودیت‌های عمومی را پیشنهاد نمی‌کرد.

 سویدن از همه کشورهای جهان در مرگ و میر پیشی گرفت - اسپوتنیک افغانستان
سویدن از همه کشورهای جهان در مرگ و میر پیشی گرفت

دولت استفان لوفون، نخست‌وزیر سویدن، بر پایه توصیه آندرس تگنل، مدیر آژانس صحت عمومی سویدن، زیر بار قرنطینه عمومی این کشور نرفت؛ به طوری که به جز ممنوعیت گردهمایی‌های بالای 50 نفر، سویدنی‌ها در طول بحران شیوع ویروس کرونا آزادانه به رستورانت و خرید می‌رفتند و انجام فعالیت‌های ورزشی منعی نداشت و در مدارس این کشور نیز به روی دانش‌آموزان زیر 16 سال باز بود.

در پی اجرای این سیاست، نرخ مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 در سویدن به 44 مورد در هر صدهزار نفر رسیده که یکی از بالاترین نرخ تلفات ویروس کرونا در جهان به شمار می‌رود و بسیار بالاتر از همسایگان این کشور است. این نرخ در دانمارک و ناروی که از همان آغاز سیاست قرنطینه عمومی را به اجرا گذاشتند در حال حاضر به ترتیب 10 و 4 است.

همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سویدن به ازای هر صد هزار نفر به 382 رسیده ولی این نرخ در دانمارک و ناروی به ترتیب 202 و 156 مورد است.

اکنون آقای تگنل برای نخستین بار و به طور عمومی اعتراف کرده که استراتژی پیشنهادی او کشته‌های بسیار زیادی به بار آورده است. او همچنین به مردم سویدن وعده داده که امکان بهبود سیاست مبارزه به ویروس کرونا در سویدن هنوز وجود دارد.

او پیشتر معتقد بود که برای مبارزه با بیماری کووید-19 که ماهیتی طولانی‌مدت دارد باید سیاستی پایدارتر از قرنطینه عمومی شدید و ناگهانی اتخاذ کرد.

بر این اساس، احزاب مخالف دولت آقای لوفون این روزها بر شدت انتقادهای خود از عملکرد دولت در مهار شیوع ویروس کرونا افزوده‌اند و خواستار اصلاح رویه سریع دولت و جبران خسارت‌های حاصل از رویکرد خطای گذشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала