تهدید برزیل به خروج از سازمان جهانی بهداشت

© AP Photo / Eraldo Peresتهدید برزیل به خروج از سازمان جهانی بهداشت
تهدید برزیل به خروج از سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری برزیل، به خروج کشورش از سازمان بهداشت جهانی تهدید و این نهاد را به داشتن رفتار "تعصب‌آمیز" و "سیاسی" متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع هرچه بیشتر کرونا، رئیس‌جمهور برزیل تهدید کرد کشورش را از این سازمان خارج می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "فرانس پرس" ایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل، سازمان بهداشت جهانی را به داشتن رفتار "تعصب‌آمیز" و "سیاسی" متهم کرد و گفت، چنانچه این نهاد فعالیت "بدون جانبداری ایدئولوژیکی" را مدنظر قرار ندهد، از آن خارج می‌شود.

کرونا در جهان/ شمار مبتلایان در برازیل از مرز 500 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در جهان/ شمار مبتلایان در برازیل از مرز 500 هزار نفر گذشت

این تهدید بعد از آن صورت گرفت که سازمان جهانی بهداشت به دولت‌ها درباره مخاطره برداشتن قرنطینه کرونایی پیش از کاستن از گسترش ویروس کرونا هشدار داد.

تهدید بولسونارو در شرایطی مطرح می‌شود که کشورهای عضو گروه 20 به تامین مالی بیش از 21 میلیار ذلز برای بهداشت جهانی متعهد شده‌اند. تلفات ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در برزیل به حدود 1500 تن رسیده است و بیش از 34 هزار تن در این کشور بابت کرونا جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین میزان تلفات در جهان است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیزدر تاریخ 29 ماه گذشته میلادی "می" اعلام کرد که  آمریکا به رابطه خود با سازمان جهانی بهداشت پایان خواهد داد و این سازمان را متهم کرد بازیچه‌ای در دست چین است، کشوری که نخستین بار بیماری کرونا در آن بروز یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала