مایک پمپئو به شدت به چین حمله کرد

© REUTERS / POOLمایک پمپئو به شدت به چین حمله کرد
مایک پمپئو به شدت به چین حمله کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا می‌گوید که چین از قتل جورج فلوید در جهت ترویج پروپاگاندای خود بهره می‌برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا شامگاه شنبه در حمله‌ای تند به چین این کشور را متهم کرد که از قتل جورج فلوید شهروند سیاه‌پوست امریکایی در جهت ترویج پروپاگاندای خود بهره می‌برد.

کوریای شمالی: امریکا که معترضان را با سگ‌ها تهدید می‌کند، حق انتقاد از چین را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی: امریکا که معترضان را با سگ‌ها تهدید می‌کند، حق انتقاد از چین را ندارد

وی در صفحه توییتر اش تاکید کرد که حزب حاکم بر چین از «بی‌احتیاطی» صورت‌گرفته از سوی ماموران پولیس که به قتل فلوید منجر شد برای «توجیه نقض حقوق بشر» از سوی پکن بهره می‌برد.

آقای پمپئو در ادامه گفت: «این پروپاگاندای مضحک نباید کسی را فریب دهد».

وی در ادامه گفت که تفاوت میان امریکا و چین از هر زمان دیگری آشکارتر است. پمپئو گفت که دولت چین در زمینه اپیدمی کرونا پنهان‌کاری کرده و داکترانی را که در این زمینه قصد افشاگری داشتند دستگیر و بازداشت کرده است.

اعتراضات در امریکا پس از کشته شدن جورج فلوید و به ویژه پس از انتشار ویدیو نحوه مرگ او آغاز شد طی چند روز گذشته دست کم در 75 شهر امریکا گسترش یافته است.
جورج فلوید 46 ساله دوشنبه هفته پیش جان باخت. در ویدیویی که از بازداشت او وجود دارد، جورج فلوید در حالی که به سختی نفس می‌کشد، به پولیس سفید پوستی که زانویش را روی گردن او گذاشته و فشار می‌دهد، می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم».

در همین حال در بیش از ده شهر بزرگ امریکا دوشنبه شب مقررات منع رفت و آمد اعمال شده است. منع رفت و آمد در واشنگتن دو روز دیگر تمدید شده است.

در نیویورک عده‌ای وارد ساختمان فروشگاه معروف میسیز شده‌اند، فروشگاه نایکی غارت و ویترین و شیشه‌های فروشگاه و بانک‌های زیادی خرد شده است. پولیس عده‌ای را دستگیر کرده است. منع رفت و آمد از ساعت هشت شب به وقت بین‌المللی (گرینیچ) آغاز می‌شود و پنج صبح به وقت محلی به پایان می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала