افشای جاسوسی انگلیس از نظامیان روسیه در سوریه

© AFP 2023 / RAMI AL-SAYEDالقاعده بخاطر جای خود در سوریه با داعش مبارزه خواهد کرد
القاعده بخاطر جای خود در سوریه با داعش مبارزه خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنگجوی سابق عضو گروه داعش در سوریه از وادار ساختن خود توسط انگلیس برای جاسوسی از تحرکات ارتش روسیه در سوریه صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  محمد سعود، یک شبه نظامی سابق دولت اسلامی «داعش» در صحبت با خبرنگاران در مورد چگونگی وادار ساختن خود به نظارت از تحرکات ارتش روسیه در سوریه و همچنین سرویس اطلاعاتی "مخابرات" سوریه صحبت  كرد.

این شبه نظامی سابق گفت: "من تصمیم گرفتم به وطن خود برگردم، اما انگلیس ها اطلاع پیدا کردند و به من گفتند: شما باید برای ما به عنوان یک جاسوس کار کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد. برو به پالمیرا.. ما برایت پول، تلفن همراه وهمه چیز را فراهم می کنیم. وظیفه من عکس گرفتن از مکان های مهم  ارتش روسیه و سوریه و همچنین "مخابرات" بود. من باید از طریق اینترنت این اطلاعات را ارسال می‌کردم".

کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است

این شبه نظامی پیشین اعتراف کرد که وی با  نماینده سرویس اطلاعاتی انگلیس در منطقه التنف، جایی که پایگاه نظامی آمریکا در آن قرار دارد، ملاقات کرد. وی پیش ازاین از زادگاه خود پالمیرا به آنجا فرار نموده و در صفوف داعش مصروف راهزنی و چور و چپاول بود. 

این شبه نظامی سابق گفت، کارشناسان انگلیسی در مورد "سایت های مهم روسیه و سوریه" به اطلاعات نیاز داشتند. انگلیسی ها می خواستند جزئیات حفاظت از آنها را بدانند تا در آینده یک حمله را در آنها  ترتیب دهند. به گفته سعود، انگلیس‌ها یک راهنمای گردشگر سابق از پالمیرا را  به عنوان فرمانده تیم جاسوسی استخدام کردند که چند زبان بلد بود.

تروریست‌ سابق گفت که پایگاه التنف جای امنی برای تروریست‌های داعش بوده و آنها نیازمندی‌ها خود را از این منطقه تامین می‌کردند و حتی اگر کسی مجروح می‌شد برای درمان به آنجا منتقل می‌شد. آنجا پناهگاه داعش بود و در مواردی که ارتش داعش را در منطقه‌ای محاصره می‌کرد و عناصر آن قادر به بازگشت به آنجا نبودند به پایگاه التنف می‌رفتند و چند هفته‌ای در آنجا مستقر می‌شدند.

کارین گورگیان ، تحلیلگر مسایل سیاسی برای خبرنگاران توضیح داد ، واقعیت حضور مربیان انگلیسی در بین شبه نظامیان در سوریه مشخص است اما اطلاعات در مورد آن به اندازه اطلاعات  در خصوص ارتش آمریکا منتشر نشده است.

کارشناس در این خصوص گفت: "مربیان انگلیسی برای ایجاد استحکامات دستور می‌دادند. تقریباً تمام تونل های که در مترو حفر شده اند، همه توسط داعشی ها تحت هدایت مربیان انگلیسی انجام شده اند. از جمله موارد دیگر، انگلیسی ها بودند که به بخش پزشکی داعشی ها مشورت ارائه می‌کردند".

  پیشتر خبر داده شد که ارتش سوریه طی عملیاتی امنیتی در منطقه "البادیه"، چند تروریست وابسته به داعش را دستگیر کردند و آنها در جریان بازجویی، اعتراف کردند که عملیات‌های تروریستی خود در این کشور را با هماهنگی نیروهای آمریکایی انجام می‌دادند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала