اعتراف ترامپ به حمله غیر قانونی امریکا به عراق

© AFP 2023 / Nicholas Kammاعتراف ترامپ به حمله غیر قانونی امریکا به عراق
اعتراف ترامپ به حمله غیر قانونی امریکا به عراق  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ونزوئلا اظهار داشت که ترامپ اعتراف به تهاجم غیرقانونی به عراق را می‌پذیرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ونزوئلا، خورخه آرئاسا در حساب توئیتر خود نوشت که رئیس جمهور امریكا، دونالد ترامپ اعتراف به تهاجم غیرقانونی سربازان امریكا در عراق را به رسمیت می شناسد.

پایان ماموریت/ خروج نیرو های اسپانیا از افغانستان و عراق - اسپوتنیک افغانستان
پایان ماموریت/ خروج نیرو های اسپانیا از افغانستان و عراق

وی گفت: " این یک اعتراف است كه [ایالات متحده] جنگ را به بهانه دروغین برانگیخت. آنها بیش از یک میلیون نفر را کشتند، کل کشور را ویران کردند. این جنایتی علیه بشریت است. "

به این ترتیب وی در توییتر به مطلب منتشر شده توسط ترامپ پاسخ داد، جایی که وزیر خارجه سابق، کالین پاول را متهم کرد که به دلیل لفاظی های زیاد او، ایالات متحده درگیر یک جنگ طولانی شد.

رهبر امریکا نوشت: " آیا این گفته پاول نیست که عراق "سلاح کشتار جمعی" در اختیار دارد؟ آنها چیزی نداشتند، اما با این وجود ما به این جنگ رفتیم!".

ترامپ به این ترتیب نسبت به اینکه وزیر سابق امور خارجه تصمیم دارد به جو بایدن، محتمل ترین کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات آینده رای دهد، واکنش نشان داد.

در سال 2003، پاول از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست در مورد عراق اقدام کنند. در آن زمان واشنگتن استدلال كرد كه در این كشور ذخایر عظیمی از سلاحهای بیولوژیك وجود دارد كه از جمله آنها ، مثلاً سیاه زخم است. در سال 2003، عملیات نظامی ایالات متحده و کشورهای متحد آن علیه عراق آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала