بازداشت رهبر سازمان مخوف " کوکلوس‌کلان" در آمریکا

© AP Photo / Eric Hoodبازداشت رهبر سازمان مخوف " کوکلوس‌کلان" در آمریکا
بازداشت رهبر سازمان مخوف  کوکلوس‌کلان در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر سازمان مخوف کوکلوس‌کلان" در ایالت متحده آمریکا به اتهام حمله بر معترضان بازداشت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Henrico Citizen مقامات انریکو در ایالت ویرجینیا ، رهبر سازمان افراطی راستگرای « کو کلوکس کلان» را به اتهام حمله با موتر بر جمعیت معترضان بازداشت نموده‌اند.

وی روز عصر یک‌شنبه سوار بر یک موتر به جمعیت معترضان حمله کرد و یک تن را زخمی نمود.

 کو کلاکس کلان Ku Klux Klan یا (KKK) نام سازمان‌های همبسته‌ای در کشور ایالات متحده آمریکا در گذشته و امروز می‌باشد که پشتیبان برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی می‌باشند. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود به اعمال غیر اخلاقی‌ای متوسل می‌شوند. برای نمونه پریشان ساختن شکل خود و ترساندن سیاهان آمریکا استفاده از ابزار ترور، خشونت و ایجاد وحشت از جمله حربه‌های آنان جهت پیشبرد عقایدشان است.

حمله با موتر بر معترضان در «سیاتل» آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
حمله با موتر بر معترضان در «سیاتل» آمریکا + ویدئو

براساس گزارش ، دادستان ویرجینیا گفته است که تحقیقات علیه هری راجرز 36 ساله، رهخبر این سازمان افراطی در حال انجام است ، وی به زساندن آسیب قصدی از قبل برنامه ریزی شده، خسارت به اموال و ضرب و شتم متهم شد. اکنون دادستانی در حال بررسی احتمال اضافه شدن اتهامات مربوط به جرائم نفرت پراکنی علیه وی می‌باشد.  

پیشتر خبر داده شد که در ادامه اعتراضات سراسری به قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی، یک مرد سوار بر یک موتر به سمت جمعیت معترضان در «سیاتل» حمله کرد و با اسلحه یک نفر را زخمی کرد.

گفتنی است اعتراضات در ایالت های مختلف آمریکا و برخی مناطق مختلف جهان پس از آن صورت گرفت که پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند.

طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند «نفس بکشد» و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала