دچار شدن نیروهای گارد ملی امریکا به کرونا

© AFP 2023 / Agustin Paullierدچار شدن نیروهای گارد ملی امریکا به کرونا
دچار شدن نیروهای گارد ملی امریکا به کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای گارد ملی امریکا که برای سرکوب دادخواهان در واشنگتن جا به جا شده بودند به کرونا دچار شده اند.
ترامپ به گارد ملی دستور آغاز عقب‌نشینی از واشنگتن را داد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به گارد ملی دستور آغاز عقب‌نشینی از واشنگتن را داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، نیروهای گارد ملی امریکا که برای مقابله با دادخواهان در شهر واشنگتن جا به جا شده بودند به کرونا مبتلا شده‌اند. 

یک سخنگوی گارد ملی امریکا سه شنبه اعلام کرد نتیجه آزمایش دچار شدن به کرونا برای برخی از اعضای گارد ملی که برای پاسخ به تظاهرات‌ها در پایتخت امریکا جا به جا شده بودند مثبت شده است.

رسانه‌های امریکا گزارش داده‌اند دچار شدگان بخشی از ۱۳۰۰ نفر نیروهای گارد ملی بوده‌اند، که برای کنترل تظاهرات‌ها در واشنگتن‌ دی‌سی در این شهر جا به جان شده بودند.

بروک دیویس سخنگوی گارد ملی امریکا گفت: «می‌توانیم تأیید کنیم که در میان نیروهای گارد ملی نفراتی داریم که به کرونا مبتلا شده‌اند».

ساعتی پیش دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور امریکا در واکنش به انتقادها برای استقرار گارد ملی امریکا جهت مقابله با اعتراضات در این کشور گفته که باید زودتر این نیروها را وارد عمل می‌کرد.

ترامپ با بازنشر پیام یک کاربر در تویتر که حاوی تصاویری از خرابی‌های ادعایی به بار آمده در نتیجه تظاهرات‌های اخیر امریکا است نوشت: «باید به پولیس اجازه می‌دادیم کارشان را انجام بدهند و گارد ملی را روز اول [به میدان] می‌آوردیم نه روز چهارم».

تصمیم ترامپ برای استفاده از نیروی نظامی، گارد ملی و ارتش جهت متوقف کردن تظاهرات ضد خشونت پولیس امریکا علیه رنگین ‌پوستان این کشور، انتقادات زیادی را متوجه وی ساخته است. تا جایی که حتی «مارک اسپر» وزیر دفاع امریکا طی یک نشست خبری علناً مخالفت خود با این طرح را اعلام کرد.

امریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پولیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پولیس تبدیل شده است.  

چند هفته پیش فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала