اعتراض اسرائیلی‌ها به کشتن یک جوان مبتلا به اوتیسم توسط پلیس

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند
ترامپ با بلندی های جولان از اسرائیل و نیتان یاهو حمایت میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشتن یک مرد فلسطینی به دست ماموران پلیس اسرائیل موجی از اعتراضات را برانگیخته است.

به گزارش اسپوتنیک، در پی کشتن یک جوان که مبتلا به اوتیسم بود توسط پلیس اسرائیل  شهروندان ساکن اورشلیم و تل‌آویو از چند روز پیش تاکنون تظاهرات اعتراضی برگزار کرده اند. آنها خواستار محاکمه عاملین مرگ “ایاد الحلاق” شدند.

تظاهرات در فلسطین  - اسپوتنیک افغانستان
ایستادگی فلسطینی ها در مقابل اسرائیل

این اعتراضات ، همراه با شورش ها ، عصر سه شنبه در شهرهای اسرائیل با سهم زیادی از جمعیت عرب صورت گرفت. شرکت کنندگان پرتره هایی از ایاد الخلاق ، یک اوتیست را که به اشتباه توسط پلیس اسرائیل در شهر قدس اورشلیم در اواخر ماه مه کشته شد ، حمل کردند. آنها خواستار محاکمه عاملین مرگ “ایاد الحلاق” شدند.

علاوه بر تظاهرات اعتراضی و موضع‌گیری سیاستمداران و کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل، خاخام اورشلیم هم به دیدار خانواده قربانی رفته است.

این مرد فلسطینی 32 ساله روز شنبه، گذشته "30می"  برای شرکت در یک دوره آموزشی از منزل خارج شده بود که بین راه به ضرب هفت گلوله دو مامور پلیس از پا درآمد.

 بر اساس برخی گزارش‌ها، یکی از دو مامور حتی پس از آنکه همکارش از او خواست تیراندازی را قطع کند، شلیک گلوله به سوی الحلاق را ادامه داده است.

در بیانیه‌ای که دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در رام‌الله روز چهارشنبه، سوم جون منتشر کرد آمده است، قربانی هیچ گونه خطری برای شهروندان یا دولت اسرائیل نداشته است.

این نهاد حقوق بشری در نخستین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که ماموران با فریاد به الحلاق دستور ایست داده‌اند و او که به بیماری اوتیسم مبتلا بوده، دچار وحشت شده و گریخته است.

مامورانی که به او شلیک کرده‌اند گفته‌اند، او چیزی در دستش حمل می‌کرده که به نظر آنها خطرناک بوده است. از قرار معلوم، الحلاق تلفن موبایل خود را در دست داشته است.

به گفته سخنگوی پلیس یکی از ماموران در بازداشت خانگی به‌سر می‌برد و دیگری با قید ضمانت آزاد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала