سازمان بهداشت جهانی: کرونا تا کنون جان بیش از 400 هزار نفر را گرفته است

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان بهداشت جهانی: کرونا تا کنون جان بیش از 400 هزار نفر را گرفته است
سازمان بهداشت جهانی: کرونا تا کنون جان بیش از 400 هزار نفر را گرفته است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی مرگ بیش از 400 هزار نفر را از آغاز شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان از اثر ابتلا به این ویروس و بیماری COVID-19 ناشی از آن تأیید نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی تأیید نموده است که از آغاز شیوع بیماری COVID-19    تاکنون بیش از 7 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده و 400 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمار‌های سایت «ورلد میترز»، تاکنون 7 میلیون و 325 هزار و 401 نفر در سراسر جهان به بیماری COVID-19  ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از این تعداد 413 هزار و 749 نفر در سراسر جهان جان باخته و 3 میلیون و 605 هزار و ,284 نفر هم بهبود یافته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا به بالاترین سطح روزانه خود رسیده و بحران شیوع این ویروس در جهان بدتر شده است و در آمریکای مرکزی به اوج خود رسیده است.

 هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه غذایی ناشی از بیماری کرونا      - اسپوتنیک افغانستان
هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره فاجعه غذایی ناشی از بیماری کرونا

بر اساس این گزارش، سازمان بهداشت جهانی از کشورهای مختلف خواسته است تا به تلاش های خود برای مهار این ویروس ادامه دهند.

تدروس آدهانوم قبریسوس مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: با گذشت بیش از 6 ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا، اکنون وقت آن نیست که کشورهای جهان تلاش های خود برای مهار این ویروس را متوقف کنند.

در سه روز گذشته بیش از 136 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان گزارش شده است. این بالاترین رکورد ابتلا به ویروس کرونا در یک روز بوده است. حدود 75 درصد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 10 کشور بوده که بیشتر آنها در قاره آمریکا و جنوب آسیا هستند.

به اعتقاد مقام های ارشد سازمان بهداشت جهانی، برزیل اکنون کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می رود. برزیل دومین آمار بالای ابتلا به این ویروس را ثبت کرده است. تلفات ویروس کرونا در این کشور هفته گذشته از ایتالیا نیز پیشی گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала