دانشمند ایتالیایی از تضعیف ویروس کرونا خبر داد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمند ایتالیایی از تضعیف ویروس کرونا خبر داد
دانشمند ایتالیایی از تضعیف ویروس کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمند و ویروس شناس ایتالیایی می‌گوید که کووید-19 در حال تضعیف شدن است و این امر باعث می‌شود که موج دیگری از ابتلا به بیماری همه‌گیر در خزان وجود نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ماسیمو کلمنتی، ویروس شناس و معاون رئیس دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل می‌گوید که مطالعات علمی اخیر نشان می‌دهد که کرونا در حال تضعیف شدن است و این امر باعث می‌شود که امیدوار باشیم موج دیگر از ابتلا کووید-19 در خزان وجود نداشته باشد.

او گفت: «در ماه می، داکتران ایتالیایی کاهش تدریجی شدت این بیماری را نشان دادند که بیماران آلوده به کرونا در شفاخانه‌ها بستر شدند. در این حالت نه تنها در مورد کاهش تعداد بیماران، بلکه در مورد کاهش تعداد بیمارانی که نیاز به درمان در بخش‌ مراقبت های ویژه داشتند، به ویژه در ارتباط با ذات الریه بستری بودند، صحبت می‌کنم. با این حال تعداد مبتلایان آلوده به کرونا که می‌توانند در خانه‌ معالجه شوند، افزایش یافته است».

دانشمندان: ویروس در دمای 5 تا 15 درجه بیشتر منتقل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
دانشمندان: ویروس کرونا در دمای 5 تا 15 درجه بیشتر منتقل می‌شود

این ویروس شناس ایتالیایی می‌گوید که چنین تغییر جدی در تصویر بالینی نیاز به توضیحی علمی داشت که جستجوی آن توسط کارکنان آزمایشگاه میکروبیالوژی و ویروس شناسی بزرگ موسسه طبی خصوصی در شفاخانه سان رافائل در ایتالیا انجام شد.

آقای کلمنتی می‌گوید: «ما یک مطالعه کوچک را انجام دادیم که 100 بیمار که از اول مارچ تا 15 مارچ  در شفاخانه بستر بودند را با 100 بیمار دیگر که در نیمه دوم ماه می بستر بودند، مقایسه کردیم. معلوم شد که بار ویروس (اندازه گیری شدت یک عفونت ویروسی که با ارزیابی تعداد ذرات ویروسی در حجم مشخصی از مایعات بیالوژیکی محاسبه می‌شود) در مرحله اولیه این بیماری همه‌گیر میزان قابل توجهی ده برابر بیشتر از پایان ماه می بود». این دانشمند تاکید کرد که «این نتیجه بسیار مهم است».

به گفته او، بهبود در تصویر بالینی، همراه با کاهش بار ویروس، احتمالاً به معنای تضعیف خود ویروس کرونا است «تاکنون نمی‌توانیم با اطمینان کامل این را بگوییم، اما به احتمال زیاد این دقیقاً چنین است».

همانطور که این دانشمند تأکید کرد، نتیجه گیری در مورد میرایی ویروس توسط داده های حاصل از تعدادی از کشورها که در مراحل مختلف بیماری همه گیر قرار دارند، تأیید می شود.

وی همچنان در مورد مطالعه اخیر توسط گروهی از دانشمندان لندن که دنباله های مختلف ژنوم ویروس را که قبلاً در چین، اروپا، ایالات متحده شناسایی شده بودند، صحبت کرد و آنها را در مراحل مختلف بیماری همه گیر تجزیه و تحلیل کرد.

این ویروس شناس خاطر نشان ساخت: در نتیجه، همکاران بریتانیایی دریافتند که مناطقی از ژنوم ویروس وجود دارد که در آن جهش ها اتفاق می افتد. این پدیده‌ای به نام هموپلازی است. این بدان معنی است که ویروس بسیار چسبنده است و از طریق جهش های مختلف با بدن سازگار می شود.

کلمنتی همچنان گفت که به زودی کووید-19 به حدی تضعیف می‌شود که «مانند سایر ویروس‌ها کرونا فقط باعث بیماری‌های تنفسی موز در انسان خواهد شد».

او در پاسخ به سوال که آیا وقوع موج پاندمی دوم در خزان وجود دارد؟ گفت که امیداور هستیم که این اتفاق نیفتد «ما معتقدیم که ویروس به تدریج در حال تضعیف است، دیگر وضعیتی که در این زمستان بوجود آمده بود، دیگر تکرار نخواهد شد».

در 11 ماه مارچ سال روان، سازمان جهانی صحت اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 7.3 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و 3.45 میلیون نیز درمان شده اند و کرونا همچنان جان بیش از 416 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала