حمله لفظی امارات به ترکیه

© AP Photo / Kamran Jebreiliحمله لفظی امارات به ترکیه
حمله لفظی امارات به ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه در واکنش به اقدامات نظامی ترکیه در لیبیا آن را «سراب» و در تعارض با قوانین بین‌المللی خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده، امروز (پنجشنبه)، به اقدامات نظامی ترکیه در لیبیا واکنش نشان داد.

انور قرقاش در این ارتباط نوشت: «اقدام مصر در ارتباط با لیبیا، برای ایجاد مجدد ثبات در این کشور برادر، در مرکز اقدام سیاسی کشورهای عربی و بین‌المللی است. به تلاش‌های خود با قاهره در راستای آتش‌بس فوری و فعال‌سازی روند سیاسی ادامه می‌دهیم».

قرقاش در ادامه گفت: «سراب حل و فصل نظامی که انقره به دنبال آن است رنج مردم لیبیا را طولانی‌تر می‌کند و با اجماع بین‌المللی در تضاد است».

این اظهارات اشاره دارد به اقدام «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر که روز شنبه هفته جاری با «خلیفه حفتر» فرمانده «ارتش ملی لیبیا» و عقیله صالح، رئیس پارلمان طُبرُق (واقع در شرق لیبیا و مخالف دولت وفاق) دیدار کرد و خواستار توقف درگیری‌ها بین طرف‌های متخاصم در لیبیا شد.

کشور لیبیا از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق این کشور در سال 2011، تحت کنترول دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبیا که خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبیا را حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала