طرفداران خلیفه حفتر از اسرائیل کمک خواستند

© AP Photoليبيا
ليبيا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همکار مارشال حفتر از اسرائیل خواهان کمک و تحکیم روابط با سایر کشور های عربی شده هست.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالسلام البدری نماینده حفتر به نشریه Makor Rishon گفته است: «ما هیچگاه با اسرائیل دشمنی نداشتیم و نخواهیم داشت. امیدوار هستیم که اسرائیلی ها از ما حمایت کنند».

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
امریکا باید فعالانه در حل بحران لیبیا سهم بگیرد

وی افزود که هیچگاه لیبیا با اسرائیلی ها و دولت ایشان دشمنی نداشته است.  او از اسرائیل دعوت نمود که در ساحه اقتصاد و سیاسی، با یونان، قبرس، مصر و لیبیا ائتلاف نماید و به شکل اسرائیل می تواند در مقابل سیاست ارتجاعی انقره پاسخ سرسخت بدهد.

البدری گفت که اردوغان رئیس جمهور ترکیه نتنها دیوانه است، بلکه خدمتگار قطر فاسد می باشد و سوریائی ها را اجیر گرفته برای حفظ معادن نفت لیبیا می فرستد.

باید تذکر داد که نماینده اردوی ملی لیبیا تائید کرده است که ترکیه به اعزام تروریست های اجیر به لیبیا از طریق سرحد خود ادامه می دهد.

مدتهاست که در لیبیا دو نهاد اجرایی به طور موازی فعالیت دارد: دولت وافق ملی در طرابلس که تحت قیادت فیض سراج قرار دارد و کابینه موقت عبدالله عبدالرحمن الثانی، که در شرق لیبیا به همراه پارلمان فعالیت می کند و از طرف اردوی ملی لیبیا حمایت می گردد. بیش از یک سال است که نیروهای جنگ طلب پس از آنکه حفتر در 4 اپریل 2019 حمله به طرابلس را به خاطر آزاد نمودن پایتخت از چنگ تروریست ها انجام داد، جنگ را ادامه می دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала