امکان کودتا نظامی در امریکا

© AFP 2023 / Mandel Nganجو بایدن
جو بایدن  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جو بایدن دموکرات: ترامپ را کودتا نظامی تهدید می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و عضو حزب دموکرات امریکا در مورد وی گفت که اگر ترامپ شکست خود را در انتخابات نپذیرد، او را کودتا نظامی تهدید می نماید.

جو بایدن معاون رئیس جمهور امریکا - اسپوتنیک افغانستان
جو بایدن رسما کاندید ریاست جمهوری آمریکا شد

قابل ذکر است که روزنامه نگار از بایدن سؤال كرد كه آیا او تا به حال در فكر گرفته است كه اگر ترامپ انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر را از دست بدهد چه اتفاقی خواهد افتاد، اما در عین حال از شناخت نتایج آنها خودداری كرده و پست خود را ترك نكند. در پاسخ، معاون رئیس جمهور پیشین گفت که در این حالت، ارتش به ترامپ در آزادسازی کاخ سفید کمک خواهد کرد.

بایدن گفت: "به شما قول می دهم ، من کاملاً مطمئن هستم که آنها به سرعت او را از کاخ سفید بیرون خواهند کرد." وی افزود: بسیاری از نیروهای مسلح امریكا با تلاش های رئیس جمهور فعلی مبنی بر تبدیل ایالات متحده به كشور نظامی گرا مخالف هستند و گفت كه او به ارتش افتخار می كند، كه اخیراً از ترامپ انتقاد كرده است.

دیدگاه مشابهی را سدریک ریچموند دموکرات یکی از اعضای مجلس نمایندگان لوئیزیانا، بیان شد. به گفته وی ، ارتش در صورت مخالفت با نتایج انتخابات مداخله خواهد کرد. این سیاستمدار گفت: "من معتقدم كه جنرال های نظامی و سایر افراد قدم برداشته و از انتقال صلح آمیز قدرت اطمینان می كنند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала