روزنامه نگار فرانسوی: امریکا به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی گرفتار می شود

© REUTERS / Lindsey Wassonروزنامه نگار فرانسوی: امریکا به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی گرفتار می شود
روزنامه نگار فرانسوی: امریکا به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی گرفتار می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه نگار فرانسوی پیش بینی کرده است، که ایالات متحده امریکا به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی گرفتار می شود. 
امریکا: روسیه همآورد بنیادی ما است - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: روسیه همآورد بنیادی ما است

به گزارش اسپوتنیک، نیکولاس باوری ستون نویس لی فیگارو (Le Figaro) بر این باوری است، که ایالات متحده امریکا به سرنوشت مشابهی 30 سال پیش اتحاد جماهیر شوروی گرفتار خواهد شد. 

او انگیزه این پیش بینی اش را، سیاست «خودکشی» دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا می داند که فضای امریکا را به سوی جنگ داخلی فرو می برد. 
به گفته نویسنده، امریکا امروز چهار بحران را همزمان تجربه می کند. 

بر پایه گفته های باوری، بیماری همه گیر کووید-19 به یک بحران جدید برای امریکا تبدیل شده و تاکنون بیش از 110 هزار نفر در این کشور جان خود را در اثر این بیمار از دست داده اند و این منجر به یک رکود نسبت های تاریخی در این کشور شده و در سه ماه 45 میلیون نفر بیکار شدند و پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی در سال 2020 با 6.5٪ کاهش یابد. قتل جورج فلوید توسط پولیس در مینیاپولیس باعث شورش های نژادی و دزدی در شهرهای امریکا شد و یادآور اعتراضات سال 1968 پس از ترور مارتین لوتر کینگ است. سرانجام، پوپولیسم دونالد ترامپ با اهداف خود برای متوسل شدن به قانون 1807 برای سرکوب قیام ها و واگذاری احیای نظم در کشور توسط ارتش، برخلاف مبانی حاکمیت قانون و اعتراضات رهبری ارتش است و این ایالات متحده را به آشوب می کشاند.

روزنامه نگار فرانسوی  خاطرنشان می کند، که رئیس کاخ سفید با دور زدن کنگره ، فشار بر دادگستری و ارتش، در حال از بین بردن سیستم کنونی توازن قدرت در امریکا است. اما با وجود تمام اشکالات آشکار در سیاست ترامپ ، وی هنوز انتخاب مجدد در سال 2020 را از دست نداده است. باوری تأکید می کند، که این امر تا حد زیادی به دلیل ضعف جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات است.

پیش از این ، «جروزالم پست» نوشته بود که ایالات متحده به سرعت مواضع خود را از دست داده و «رو به زوال» است و روسیه ، چین و سایر کشورها از این وضعیت بهره برداری می کند

الکسی پوشکوف ، سناتور روسی نیز به نوبه خود خاطرنشان کرده که ایالات متحده وارد دوره "آشفتگی" شده است.

یادآوری می کنیم، که پس از مرگ جورج فلوید بدست پولیس شهر میناپولیس، دادخواهی سیاه پوستان برای قتل او آغاز شد، که پس از آن دونالد ترامپ برای جلوگیری از آشوب بیشتر از ارتش استفاده کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала