شیوع دوباره ویروس کرونا در بازار‌ عمده فروشی پکن

© AFP 2023 / Nikolay Doychinov شیوع دوباره ویروس کرونا در بازار‌ عمده فروشی پکن
 شیوع دوباره ویروس کرونا در بازار‌ عمده فروشی پکن  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یکی از بازار عمده فروشی پکن ویروس کرونا دوباره شیوع کرده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Beijing News ، به دنبال دومین روز گزارش موارد جدید بروز ابتلا به کووید – 19 در پایتخت چین، مقامات پکن روز جمعه شش بازار بزرگ عمده فروشی مواد غذایی را تعطیل و برنامه‌ها برای بازگشایی مدارس برای دانش آموزان برخی پایه‌های تحصیلی را نیز لغو کردند.

رسانه‌های چین گزارش دادند، موارد جدید ابتلا به کووید – 19 که روز جمعه گزارش شد مربوط به دو مرد است که در یک مرکز تحقیقات مواد غذایی کار می‌کنند و اخیرا نیز از این بازار‌های مواد غذایی بازدید کرده بودند.

هنوز مشخص نیست که این دو نفر چطور در جریان بازدید از این بازار‌های عمده فروشی مواد غذایی به کووید – 19 مبتلا شده اند.

روز پنج شنبه نیز در بخش دیگری از شهر پکن نخستین مورد ابتلا به کووید – 19 پس از حدود دو ماه گزارش و تایید شد.

مایک پمپئو به شدت به چین حمله کرد - اسپوتنیک افغانستان
مایک پمپئو به شدت به چین حمله کرد

گفته می‌شود ویروس کرونا نخستین بار دسامبر گذشته در یکی از بازار‌های فروش فرآورده‌های غذایی دریایی در ووهان مرکز ولایت هوبی چین مشاهده شده است.

اما این دو مرد 25 و 37 ساله چینی با کسی از اهالی هوبی یا با مسافرانی که در 14 روز گذشته از خارج کشور آمده باشند، هیچ گونه تماسی نداشته اند.

روزنامه دولتی چاینا دیلی گزارش داد، این دو نفر از کارکنان مرکز تحقیقات جامع فرآورده‌های گوشتی چین در منطقه فنگتای در جنوب پکن هستند که روز جمعه نیز همچنان باز بوده و به فعالیت ادامه داده است. مقامات پکن اعلام کردند از برنامه‌های خود برای بازگشایی مدارس در روز دوشنبه برای دانش آموزان برخی مقاطع تحصیلی به دلیل تایید موارد جدید ابتلا به کووید – 19 در پایتخت صرف نظر کرده اند.این مقامات همچنین اعلام کردند، رستوران‌ها مورد بازرسی قرار خواهند گرفت و فرآورده‌های غذایی دریایی، گوشت‌های تازه و منجمد نیز مورد بررسی و بازرسی دقیق قرار خواهند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала