واکنش ایران به گزارش سازمان ملل در مورد حمله به تأسیسات نفتی عربستان

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Штаб-квартира Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادعاهای مطرح شده در گزارش دبیرخانه سازمان ملل علیه ایران در خصوص حمله به تأسیسات نفتی سعودی را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائمی ایران در سازمان ملل اظهار داشت كه گزارش دبیر كل سازمان ملل، درباره منشأ ایرانی موشك های مورد استفاده در حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی، با نکات مبهم و تضاد های روشن، همراه است.

  بن سلمان: حمله به آرامکو اقدام نظامی احمقانه توسط ایران بود - اسپوتنیک افغانستان
بن سلمان: حمله به آرامکو اقدام نظامی احمقانه توسط ایران بود

نماینده دائم ایران با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به ادعاهای مطرح شده در گزارش دبیرخانه سازمان ملل علیه ایران، در صفحه توییترش نوشت: «ایران تمام اتهامات را در گزارش دبیرخانه سازمان ملل رد می‌کند.منشا ایرانی تسلیحات یک وهم است.دبیرخانه سازمان ملل فاقد ظرفیت، تخصص و دانش انجام دادن تحقیقات است.به نظر می‌رسد که آمریکا با تاریخچه خصومت با ایران در صندلی راننده نشسته است تا ارزیابی‌های سازمان ملل را شکل دهد.»

گفتنی است خبرگزاری رویترز امروز خبری مبنی بر آنکه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارش 14 صفحه‌ای خود به شورای امنیت که روز پنج‌شنبه تقدیم این شورا شده، منشا موشک‌های مورد استفاده برای حمله به تاسیسات نفتی و فرودگاه‌های عربستان سعودی در سال گذشته را ایرانی دانسته و اعلام کرده که این مسئله می‌تواند مغایر با تحریم‌های تسلیحاتی قطعنامه 2231 باشد؛ منتشر کرد.

در پی حمله پهپادی ماه سپتامبر سال گذشته به دو پالایشگاه نفتی شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) انگشت اتهام به سوی ایران نشانه رفت و این کشور متهم به دست داشتن در این حمله شد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ایران را عامل حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی معرفی و برای اولین بار این حمله را «اقدام جنگی» توصیف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала