پرواز هواپیما های جاسوسی آمریکایی در نزدیکی پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه

© AFP 2023 / Greg WoodUS Navy P-8 Poseidon aircraft
US Navy P-8 Poseidon aircraft - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای چندمین بار طی ماه گذشته، هواپیما های شناسایی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی سواحل سوریه در دریای مدیترانه و در فاصله 40 – 50 کیلومتری پایگاه‌های نظامی روسیه در این منطقه، پرواز طولانی مدت انجام دادند.

 به گزارش اسپوتنیک،  اطلاعات منتشره در مرکز منابع هوایی غربی نشان داده است که دو فروند هواپیمای گشت P-8A Poseidon  و Aries II  نیروی دریایی ایالات متحده پرواز شناسایی طولانی مدت دیگری را در نزدیکی سواحل سوریه که پایگاه هوایی حمیمیم روسیه و پایگاه لجستیکی نیروی دریایی روسیه در بندر طرطوس در آنجا قرار دارند، انجام داد.

بر اساس داده های مرکز نظارت منابع هوایی غربی ، هواپیمای ضد زیردریایی P-8A Poseidon آمریکا، به ویژه پرواز شناسایی را  درنزدیکی پایگاه لجستیکی نیروی دریایی روسیه در بندر طرطوس انجام داده است.

رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده های روسیه + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده های روسیه + ویدئو

بر اساس این اطلاعات، این هواپیما شناسایی نیروی دریایی آمریکایی، که از پایگاه هوایی سیگونلا در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز درآمده بود، حدود یک ساعت و نیم در نزدیکی سواحل سوریه در حال گشت زنی بود.

  هواپیمای  Aries II  نیروی دریایی آمریکا به منطقه پایگاه‌های نظامی حمیمیم و طرطوس روسیه که در فاصله 40 الی 50 کیلومتری از ساحل سوریه مستقر هستند، نزدیک شد.

این پرواز در ارتفاع 6 هزار متری بالاتر از سطح آبهای بین المللی دریای مدیترانه انجام شد.

پروازهای مشابهی طی دو هفته گذشته نیز شش بار در طول ماه مه ثبت شده است.

پیش از این گزارش شده بود که در اواخر ماه می، دو جنگنده روسی برای رهگیری و دور کردن هواپیمای شناسایی نیروی دریایی آمریکایی که در حال پرواز در نزدیکی پایگاه‌های نظامی روسیه بود، از پایگاه هوایی حمیمیم به هوا برخاست.

فرماندهی نیروی عملیاتی ششم نیروی دریایی ایالات متحده، این اقدام جنگنده‌های روسیه را خطرناک نامید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала