هشدار مقامت چین از بازگشت دوباره ویروس کرونا

© AP Photo / Wang Yuguoهشدار مقامت چین از بازگشت دوباره ویروس کرونا
هشدار مقامت چین از بازگشت دوباره ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات بهداشت چین، پس از ثبت موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در بزرگترین بازار عمده فروشی پکن، از گسترش دوباره بیماری COVID-19 در این کشور هشدار داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، پیدا شدن موارد جدید ابتلا  در چین نگرانی‌هایی را نسبت به شیوع موج دوم کرونا در این کشور ایجاد کرده است.

سخنگوی سرویس مطبوعاتی وزارت بهداشت چین گفته است که خطر گسترش بیشتر COVID-19 در پکن به دلیل شیوع  دوباره ویروس کرونا  در بزرگترین بازار عمده فروشی این شهر بسیار زیاد است.

شواهد جدیدی از پنهانکاری چین در رابطه با شیوع کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
شواهد جدیدی از پنهانکاری چین در رابطه با شیوع کرونا

این در حالی است که مقامات کمیسیون ملی بهداشت چین اخیرا از شناسایی 57 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در این کشور خبر دادند.

شین فادی بزرگترین بازار عمده فروشی پکن   پس از بررسی اپیدمیولوژیک بسته شد، زیرا روز شنبه مشخص شد که ، ویروس جدید روی تخته های خرد کردن ماهی در این بازار پیدا شده است.

بعد از مشاهده موارد جدیدی ابتلا به کرونا در منطقه "فنگ تای" پکن نیز 11 منطقه مسکونی و یک بازار محلی در جنوب این شهر، به شکل ویژه‌ای قرنطینه شدند. 

افرادی هم که بتازگی به کرونا مبتلا شده اند به همین بازار بزرگ مرتبط هستند،  از 36 مورد ابتلا به کرونا در پکن 22 نفرشان در این بازار کار می کردند و بقیه با آنها در ارتباط بوده اند.

 مقامات چین همچنین در واکنش به مبتلا شدن شماری از مردم پکن به کرونا،  چندین مکتب  و کودکستان را تعطیل و هرگونه استفاده از وسایل ورزشی عمومی و سفر از سایر ولایت ها به پکن را نیز به طور موقت ممنوع کردند.

مقام‌های بهداشتی چین،  که روی آزمایش پزشکی کارکنان و مشتریان بازار بزرگ پکن متمرکز شده‌اند روز گذشته اعلام کرد جواب تست دستکم 45 نفر از کارکنان بازار ماهی، مثبت اعلام شده و قرار است 10 هزار کارگر این بازار تست کرونا بدهند.

شیوع ویروس کرونا معروف به « COVID-19 » برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر 2019در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام   تحقیقات، در 30 دسامبر به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

ویروس کرونا تا کنون در جهان 7 میلیون و 860 هزار تن را مبتلا و باعث مرگ 432 هزار تن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала