کارشناس چینی: ویروس کرونا در پکن، مسری‌تر از ویروس ووهان است

© AFP 2023 / Noel Celisکارشناس چینی: ویروس کرونا در پکن، مسری‌تر از ویروس ووهان است
کارشناس چینی: ویروس کرونا در پکن، مسری‌تر از ویروس ووهان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پروفیسور انستیتوت ویروس‌شناسی دانشگاه ووهان معتقد است که ویروس کرونا که در بازار عمده فروشی پکن یافت شده است بسیار مسری‌تر از آن چیزی است که در بازار غذاهای بحری ووهان ظاهر شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، یانگ ژانتسیو، پرفسور انستیتوی ویروس شناسی در بخش طبی دانشگاه ووهان به این باور است که ویروس کرونایی که در بازار عمده فروشی پکن یافت شده است بسیار مسری‌تر از ویروسی است که در بازار غذاهای بحری ووهان ظاهر شده بود.

محافظ ماسک دار سعی می‌کنند جلو عکس‌برداری دوربین را در نزدیکی بازار غذایی دریایی پکن بگیرد - اسپوتنیک افغانستان
تدابیر نظامی شدید در پکن برای جلوگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا

وی همچنین خاطرنشان کرد: "شیوع بیماری کرونا در ووهان در زمستان بوده است ولی اکنون دمای گرم تابستانی که در پایتخت چین رخ می‌دهد به عدم شیوع این بیماری کمک نمی‌کند".

ژانتسیو تاکید کرد که تفاوت بین وضعیت فعلی پکن و آنچه که در ووهان اتفاق افتاده بود این است که چین قبلاً تجربیات قابل توجهی را جمع کرده و راه‌های موثری برای محافظت در برابر ویروس ایجاد کرده است.

پروفیسور افزود: "شیوع مجدد و سویه‌های جدید این ویروس تحقیقات و توسعه واکسین‌ها را پیچیده می‌کند".

به تاریخ ۳۱ دسمبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی به سازمان جهانی صحت از شیوع ذات‌الریه ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (ولایت هوبی) اطلاع دادند. کارشناسان دریافتند که عامل ایجاد کننده  این بیماری ویروس جدید کرونا است، بعدا این بیماری رسما COVID-19 نامگذاری شد و سازمان جهانی صحت به تاریخ ۱۱ مارچ، بیماری همه‌گیر ناشی ویروس جدید در جهان را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала