ازسرگیری مجازات اعدام در آمریکا

© AP Photo / Amber Huntاتاق اعدام از طریق تزریق کشنده
اتاق اعدام از طریق تزریق کشنده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات فدرالی ایالات متحده اعلام نمودند که پس از 20 سال وقفه از اواسط ماه جولای مجازات اعدام از طریق تزریق داروی کشنده در آمریکا از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا پس از تعلیق چند ماهه حکم اعدام 4 زندانی ، مجازات اعدام‌های فدرال با تزریق دارو رابا گذشت دو دهه از سر می‌گیرد.

سال گذشته میلادی یک دادگاه فدرال آمریکا حکم اعدام 4 زندانی را با مطرح کردن این موضوع که دولت دونالد ترامپ، صلاحیت استفاده از تزریق دارو برای اعدام را ندارد، برای مدتی به حالت تعلیق در آورد.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: «ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، به دفتر زندانیان فدرال دستور داد که حکم اعدام 4 زندانی متهم به تجاوز و قتل کودکان را اجرا کند.»

این بیانیه در حالی منتشر شده است که راه برای از سر گرفتن اعدام‌ها فدرال پس از دو دهه باز شده است.

اعدام پیرمرد 70 ساله در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
اعدام پیرمرد 70 ساله در امریکا

چهار اعدام برنامه ریزی شده شامل دانیل لوئیس لی، که یک خانواده سه نفری به علاوه یک دختر هشت ساله را به قتل رساند. وسلی ایرا پورکی، به دختر 16 ساله تجاوز کرد و او را به قتل رساند؛ داستین لی هونکن، که به پنج نفر از جمله دو کودک شلیک کرد و آن‌ها را کشت و کیت دوین نلسون که به یک دختر 10 ساله تجاوز و او را به قتل رساند، هستند. این محکومان قرار است در تاریخ 13، 15 ئ 17 جولای و 28 آگست اعدام شوند.

اعدام محکومان در سطح فدرال طی چند دهه اخیر به ندرت رخ داده است، زیرا بسیاری از شرکت‌های آمریکایی تولید دارو از ساخت دارو‌های تزریقی مرگ خود داری می‌کنند و شرکت‌های اروپایی نیز زیر بار تامین این دارو‌ها برای آمریکا نمی‌روند.

در سال 2014 دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا حکم اعدام در سطح فدرال را متوقف کرد. اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از ورود به کاخ سفید خواستار از سرگیری اعدام‌های فدرال و اعدام سریع قاتلان شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала