افشاگری رسانه‌ها: زیردریایی های آمریکا در طول دهه‌ها از فولاد کم کیفیت ساخته شدند

CC0 / U.S. Naval Sea Systems Command / افشاگری یک رسانه: زیردریایی های آمریکا در طول دهه ها از فولاد کم کیفیت ساخته شدند
افشاگری یک رسانه:  زیردریایی های آمریکا در طول دهه ها از فولاد کم کیفیت ساخته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آسوشیتدپرس در گزارشی فاش کرد که فولادی که در ساخت زیردریایی های آمریکایی در طول دهه ها استفاده می‌شد دارای کیفیت پایین بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آسوشیتد پرس نوشت: یک متخصص شرکت Bradken Inc که در حال تحقیق در مورد نتایج مطالعات آزمایشگاهی روی فولاد بود افشا نموده است که این شرکت سال هاست که نتایج آزمایشات کارخانه را جعل کرده و فولاد کم کیفیت را به پیمانکاران ارتش آمریکا عرضه نموده است.

طبق گزارش این نشریه،  Bradken Inc در سال 2008 یک کارخانه ریخته گری در تاکوما را خریداری کرد و در سال 2017 مدیریت شرکت فهمید که مدیر کارخانه متالورژی نتایج تست مقاومت فولاد را جعل می کند. پس از تحقیقات داخلی ، این مشکل به مقامات پلیس و دادستانی گزارش شد و آنها نیز تحقیقات شان را در زمینه آغاز کردند.

Атомный подводный ракетный крейсер стратегического назначения Князь Владимир в акватории Северодвинска - اسپوتنیک افغانستان
زیردریایی هسته ای "شاهزاده ولادیمیر" وارد نیروی دریایی روسیه شد +عکس

معلوم شد ایلین توماس مدیر 66 ساله کارخانه متالورژی نتایج بازرسی از 240 محموله فولادی را جعل کرده است و این  نیمی از کالاهایی است که این شرکت برای نیاز نیروی دریایی آمریکا تهیه کرده است. در طی بررسی ها مشخص شد که توماس از سال 1990 نتایج آزمایش نادرست را گزارش کرده بود ، و این موضوع فقط  بعد از آن مشخص شد که جانشین ایلین ، قبل از دریافت این پست، مستندات کارخانه را چک کرده و اختلافات مشکوک را کشف کرد.

 دادستان کل ، برایان موران ، از طرف خود خاطرنشان کرد که شرکت برادکن به دلیل کیفیت مواد وارد شده و تولید شده در زیر دریایی جان و وظایف دریانوردان در نیروی دریایی ایالات متحده را به خطر انداخته است.

براساس اعلام وزارت عدلیه آمریكا ، شرکت Bradken  به عنوان بخشی از تاخیر در پیگرد قانونی پرونده وی ، حدود 10.5 میلیون دلار پرداخت كرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала